Alla inlägg under januari 2009

Av Lowa - 30 januari 2009 21:33

Vi skall ta barnen och se på Cilla & Totte i morgon. Det skall bli superkul!

Av Lowa - 30 januari 2009 00:21

Det har tagit mig 35 år att inse...

- jag behöver inte vara vän med alla,

- jag behöver inte vara omtyckt av alla,

- jag behöver inte låta andra människor styra och ställa över mig,

- jag behöver inte låta mig behandlas illa av någon

- jag får själv bestämma vem jag vill umgås med

- jag umgås bara med sådana som inte bara tar energi utan också ger energi åt mig

- jag rensar i min bekantskap och skaffar mig nya vänner som lär mig nya saker.

- sist men inte minst jag mår bra, jag skrattar, jag gråter, jag njuter av livet

.............. och ... jag är lycklig!

Av Lowa - 30 januari 2009 00:06

Kan inte i min vildaste fantasi förstå varför man inte får hemvårdsstöd för barn under 3 år när mamman är hemma med lilla syster eller bror. Vi utnyttjar ju inte kommunal dagvård? Nähä, istället har majoriteten av föräldrarna sina barn på dagis (halvtid). Detta kostar ju samhället massor med pengar. Dels har jag förstått att småbarnsavdelningarna samt dagmammorna är överbelastade av barn.

Varför inte uppmuntra föräldrarna att själva vårda sina barn? Kvinnofälla, knappast... vi är ju ändå hemma med syskonen och det är väl vårat eget val. Underskatta inte dagens kvinnor..vi kan säga NEJ om vi måste!

Inte skaffa barn om man inte har råd med dem? Glöm de... men hur har ni tänkt att barnen skall respektera oss vuxna, när vi inte lär barnen hur de skall umgås med oss vuxna.

Samhället behöver inte alltid fixa barnomsorg, utan kan kanske istället stöda de föräldrar som vill vara hemma.

Av Lowa - 29 januari 2009 23:11

Min bror har satt dillen i huvudet på mig och min väninna. Vi har nämligen börjat med den mest meningslösa, extremt löjliga tävlingen... Platespotting!! Detta innebär att vi skall samla på registerplåtar från olika fordon men man måste börja med 1:an och sedan 2:an osv .. fram till 999.

Min väninna har redan hittat 1:an (tom 4 st), och jag.. som är mammaledig hela dagarna har inte hittat en enda. Hon måste ha fuskat på ngt sätt.. !!

Ikväll ringde hon nämligen och sade att det var sååå superviktigt att honvar tvungen att ringa så sent... hon hade hittat 2:an.. Va, faan! Hur kan det komma sig när jag inte ens har hittat den första.

Nåja, de finns faktiskt de som sagt upp sig från jobbet, lämnat familjen osv för att syssla med platespotting.

Vi får nog allt hoppas på att vi inte får sådan yrhöna idé...

Av Lowa - 29 januari 2009 22:28

Gubben min är från Skåne, och var i början väldigt intresserad av kryssningar med våra färjor som trafikerar från vår lilla ö, dvs Åland. Bilden som han här lyckats ta är verkligen en av de bästa... som ni ser.. har han missat halva båten. Det är dock inte det viktiga.. för om ni ser en liten rödhårig toss där.. så är de mitt lilla bonusbarn Elias som står och vinkar åt oss.

Båtarna och kryssningarna är dock inte så intressanta mera, eftersom han nu har insett att det är ett nödvändigt ont för att transportera sig från och till Åland.

Av Lowa - 29 januari 2009 21:54

Jaha, då har man fått 4 barn och ett bonusbarn. Man skulle ju tycka att kroppen skulle vara i skick nu efter att ha dagarna fullsatta med aktiviteter som blöjbyten (arm muskler), raket utryckning efter Ludwig som klädd i t-skjorta, blöja och gummistövlar rusar ut på Ålandsvägen (uthållighet). För att inte tala om alla nappar man måste leta efter längs med damtussarna (pilates), alla gånger man måste skrika NEEEEEEJ... (även munmusklera får sig en släng).

Inte illa.. men här kommer i allafall ett annat case.. ifall det gått för långt med skåpätandet. So come on girls här kommer lite tips!

Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<<
Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards