Alla inlägg under mars 2009

Av Lowa - 31 mars 2009 16:48

Ååå... den här är så fin... Fridas Jopo cykel som hon fått av sin far. Härligt! Gud, va härligt!

Jag hade en Jopo cykel när jag var liten, min mammas gamla.. en gul tror jag den var, och Anu hade en orange ..eller? Ja, jag har nämligen förträngt min barndom men att vi hade en sådan .. de vet jag i allafall. Tänk att modet kommer tillbaka... snart vill de väl ha cykel med boxerstyre! :)

Av Lowa - 30 mars 2009 22:09

Nu är det nog dags för oss alla att varva ner några grader..måste man vara en superförälder? Vem säger hur man skall vara som superförälder?


Vem kräver av oss att vi skall stå på fottismatchen och sälja korv?


Vem kräver av oss att barnen skall vara väl uppfostrade, ha hela och rena kläder, borstade i hår och tänder, gjort läxorna?


Vem förväntar sig att vi skall vara på alla andras kalas?


Vem orkar fara på alla Tupperware, Enjo, Me & I partyn?


Vem hinner vara samtidigt på fotbollsträningen som på simträningen?


Vem orkar gå på bio, gå på föräldrarmöten, va en vacker och fräsig fru, handla mat, betala räkningar, fixa näringsriktig mat, tvätta och vika kläder, ta hand om barnen, skriva protokoll på möten, vara tillgänglig på hemtelefonen, mobiltelefonen och e-posten, fixa klassträffar, bädda sängarna, para strumpor, diska, umgås med vänner, gå på sociala tillställningar, arbeta, tanka & tvätta bilen, hålla gården i skick, ha städat i hemmet osv ... ????


Tycker ni inte själv att de här har gått för långt? Jag blir dessutom stressad av alla dessa ögon som jag satt in på den här sidan. Nej, harmoni... det är de vi behöver!

Av Lowa - 30 mars 2009 19:44

Ögon, det är något som jag bara gillar att titta på... och de säger rätt mycket om personen i fråga. Titta på ett litet barn hur hela sinnesstämningen kommer fram i ögonen. Barn eller vuxna som är förlamade i hela ansiktet kan genom sina ögon visa när de är glada, trötta, besvikna och sårade. Att ögonen är själens spegel, det kan jag skriva under på.... och de som inte klarar mycket ögonkontakt.. mår i regel inte så bra.


Ögon, ögon ... tänk vad mycket färger vi hittar i ögonen. Gråa toner, blåa toner, bruna toner, gröna toner och så svart. Svarta ögon, de tycker jag bara inte om. De finns de som med sina svarta stirriga ögon kan få en att rysa.... och .. jag ryser bara av att tänka på de personerna. Ruggit!


Ja, mycket kan man alltså se på genom en persons ögon. Intressant tycker jag! ... med tur kan man även analysera hur de mår..



Av Lowa - 30 mars 2009 13:35

Vi är lite förkylda här .. Pärla, Ludde, Gustav och så jag då förståss. Nicke han som det alltid är mest synd om.. har klarat sig tillsvidare...likaså Frida. Elias var dock jäätte sjuk i morse när han ringde till Nicke, men de gick över så fort Filip kom i morse för att få sällskap till skolan...de va ju skönt.. ja, att de gick över så där hastigt...sådan förkylning vill ja mää ha! :)


Gustav drömde i natt .. en mardröm, mm .. jaa, han drömde att han var på dagis med mommo och en stor björn låg och snarkade så högt att han blev rädd. Han kunde sedan inte sova i våran säng, för den där björnen slutar ju aldrig snarka..undrar om han menade björnen bredvid mig? .. eller vem?


Frida kommer hem idag och de skall bli mysigt att vara med henne lite, trodde jag... hon skall ju förståss till tvärsan idag för de e ju måndag.



Av Lowa - 30 mars 2009 13:26

Var har ni tänkt att jag skall hitta en ny lampskärm ifrån? .. från 60 talet? Nu är jag verkligen smågrinig och vi behöver väl heller inte säga vem som tyckte de va kul att slå dessa skärmar mot varandra...de tror jag nog ni förstår själv..ja, att de inte är jag som har orkester här för mig själv på dagarna...och .. om jag börjar .. är de bara att ta mig till nästa instans!



Av Lowa - 30 mars 2009 13:24

Ja.. så här kan de gå ...



Av Lowa - 29 mars 2009 21:12

De där eviga sockerträsket man hamnar i.. de finns ju socker i allt i dagens läge.. brödet, speciellt det svenska brödet innehåller en hel del socker, småsnasket som man i smyg nallar liiite ifrån på kvällarna när barnen lagt sig, mjölken, juicen, saften, youghurten och jaa.. nästan allt. Inte undra på att man aldrig riktigt slipper de här suget... men från och med imorgon har jag lovat mig själv att ha ett sockerstopp... speciellt med sådant som man nu vet att innehåller ofantligt mycket socker.... lite måste man väl ändå få äta .. annars måste man ju bli riktigt :( grinig!

Av Lowa - 28 mars 2009 22:35

Okej.. här skall nog inte ngt barn vara i närheten när denna läses upp. Det har gått lite tokigt för Alvin 8 år... men Martin Timell, har ett ljuvligt skratt tycker jag!

Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards