Alla inlägg under april 2009

Av Lowa - 30 april 2009 22:06

Få se hur den här natten blir...inte undra på att man blir mosig i skåpet... i natt har jag varit upp 2 gånger med Gustav, 2 gånger med Pärla, 1 gång med Ludwig... få iväg Frida och Elias till skolan... ta och tvätta upp de 3 minsta barnen och mig själv, få frukost i samtliga och sen möte med nya chefen :).


Idag sade en dagistant sanningens ord... man behöver inte älska alla barn bara för att man jobbar med barn... nix... men man måste respektera dem. Det tycker jag var klokt sagt!

Av Lowa - 30 april 2009 20:02

Jahaja, då har man lite övernattningsgäster idag. Frida ville ha Becka över natten, Elias ville ha Simon över natten och Gustav han ville ha Lucas över natten. Japp, de betyder alltså 5 egna och 3 andras.. (ha,ha) .. undrar ni om vi fått något fel eller kanske tänker öppna en dagisverksamhet. Vi får välan se hur vi överlever natten.


Valborgsmässoafton brasa är en tradition, även fast det igentligen inte är något att se. Barnen lekte vid vattnet och såg storgäddan plaska i vattnet. Solveig och Martina hade förståss korv, kaffe och kaka med sig. Tänk, själv är man glad att man lyckats ta sig dit och glömmer naturligtvis all picknick. Rackarns! Tur de e där och styr upp lite :) ! Synd nog funkar ju inte min kamera så några kort från den ljuvliga kvällen finns ej att få.


Idag har vi annars haft Kicki på besök och härligt att se henne så fräsig fast hon bär på 2 st små löss i magen. Tänk att hon har sådan energi!



Av Lowa - 30 april 2009 07:43

Det är tydligen inte meningen att jag skall fotografera ... det är nämligen så att jag tappade mitt minneskort till kameran när jag skulle sätta in kortet i kameran. Naturligtvis var jag ute ... på altanen.. och den är nu spårlöst försvunnen. Jag har stått med kofot och brytit upp en hel rös med plankor... nästan förstört hela altanen.. men nej, inte hittar jag de där förbenade kortet. Hur kan det vara så...? Tydligen inte meningen att jag skall fotografera nu då...


Nicke kan få spel på mig ibland... ja, just av den anledningen att jag alltid säger att försvunna saker kommer fram... först när det är meningen att vi skall ha dem. Oroar mig sällan när nycklarna, plånboken är borta ... allting löser sig alltid på något sätt. :)

Av Lowa - 29 april 2009 21:16

Vi klarade det, idag missade vi inte avtagsvägen till Norrtälje. (tjohooo) Härligt! .. och vi hann tillbaka till kl 15:00... de här kommer att vara något att berätta åt barnbarnen när de kommer.. ja, på min tid ..då tog vi båten över till sverige för att handla mat.. mmm.. ni förstår 4 timmar totalt på färjan  bara för att handla hälften billigare käk.. :) De kommer säkert att fundera en hel del om man inte hade annat att göra. När jag får barnbarn.. då beställer man säkert hemleverans på nätet.


men, men jaha ja... då är kylskåpen fyllda igen...och ICA kort har man skaffat sig. Det var ju behändigt de här med att scanna varorna själv. Jepp, de får de bli flera gånger. .. men gissa om jag är dödstrött nu..! Ludwig och Gustav blev lite vilda på båten och i butiken. Förståss! När man har brått så skall de strejka som aldrig förr. Mmm, men de är ju inte så jätte skoj att vara och handla matvaror. (stackare)


Så.. kom vi hem och naturligtvis hade jag glömt en del så de blev hallen..och de var ju som vanligt rån! Tvi, säger jag bara! Ruggit dyrt!


Kvällen har annars varit räddad av purjolöksoppa och korvsoppa. Mumsigt med soppa och tack och lov gillar mina storätande grabbar de också :). Sedan var de förhör till geografiprovet och nattning av alla små troll. En helt vanlig dag alltså där jag inte hunnit läsa ens en endaste sida av min energitjuvar bok. .. och vet ni vad.. nu är jag ju så fasligt trött så...vi försöker igen i morgon.


natti natt

Av Lowa - 28 april 2009 20:16

Jag har turen att få lära mig på nytt! Förhör nämligen Frida på hennes geografiprov. Det ni.. kan ni var alla länder finns nuförtiden och kommer ni ihåg alla huvudstäder?


 Har nog rätt bra koll på de gamla länderna som vi läste om men de här nya länderna som dykt upp lite här och var .. ja, de .. måste nu bankas in på nytt. Tänk vilken lycka! Vi är tydligen här för att läras på nytt. :)

Av Lowa - 28 april 2009 18:34

...en rätt vanlig dag skulle jag säga.. ingen dans på rosor men.... hela, icke rena men härliga barn... lite trots från Gustav för att hjälmen måste vara på så fick bära cykeln och Gustav hem från parken (pust) . . . Tack och lov hade jag med min Solveig som lyckligtvis kunde hjälpa mig med de 2 andra små parvlarna.


Mommi kom och lagade barnens favorit korvsoppa och den är alltid lika mumsig. Gulle mamma som orkar hjälpa till lite ibland.


I morgon bitti blir det morgonbåten till Kapellskär och kylskåpen skall fyllas. Ludwig, Pärla, Gustav och mommi skall också med. Sååå.. vi får väl se om jag överlever dagen. (småler fundersamt)


Frida har dessutom tagit hem sina killkompisar idag. Det gör mig glad eftersom jag göra ser att de är här hemma hos oss. Det är väl mycket bättre än att de ränner runt stan och gör hyss. Dessutom så imponerade gänget mig väldigt mycket eftersom Frida kom efter mig för att de ville HÄLSA på mamma. Ja, ni läste rätt! De här 12 åriga killarna ville hälsa på mamma! Så, nu har de alltså fått 10 poäng idag.


Nicke spelade lite hårdrock åt dem och tvingade stackars Pärla att hänga med...dessutom gav Pärla lite tillbaka för gammal ost idag... Ludwig... den lurjusen fick sig sin första luggning.. jajamensan...av Pärla. Gissa om han blev suur? .. och mamma tröstade och sade naturligtvis åt Pärla att man INTE får göra så dääär.



Av Lowa - 28 april 2009 08:07

Gustav väckte mig i morse och sa:


Mamma, när jag blir stor vill jag bli som dig!


Jaha, hur menar du då? frågade jag fundersamt


Jaa, du vet... vuxen! svarade Gustav (lite finurligt tycker jag)

Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards