Alla inlägg under juli 2009

Av Lowa - 25 juli 2009 21:35

men tjeeena... jag är ju normal och jag har ju beviset hur mycket ni än trackar mig att jag glömmer allt möjligt!


Av Lowa - 25 juli 2009 20:03

okej... vilden är idag rätt billig! Följande buståg har inträffat och morr...grr.. är inte glad alltså!


... Först... rymde han från Bagarstugan så hela patrasket började leta..men karavanen kunde lägga ner eftersökningarna när Solveig nappade tag i busen som var på väg mot Arken. Hm.. undrar vad han planerar ...???


...och sedan när jag värmde mat till lillflingan.. ja, då passar den lilla lurjusen på och norpa saltkaret och tydligen (eh) har det blivit en vana... han hällde ut det på heeela vardagsrumsbordet. Skulle det bara ha varit de här.. ja, då hade man väl yrt på som om ingenting har hänt. ...


men... så enkelt är det inte... han har strilat lite här och var.. (vi potttränar.. inte hanns fel eller?? ) .. han har som sagt hällt ut saltkaret, RITAT PÅ VÅR LJUSA SOFFA  ... (ett riktigt stort konstverk)... och söndrat en nagellacksflaska i badrummet. hmm.. en miljontrehundrasjuttiofemtio små, små micro flingor till glasbitar och så naturligtvis nagellack.. ja, sisådär ÖVERALLT! Hur torkar man bort de här eländet då??


... sen har han envisats och härja med sina syskon, vara lite gullig och charmig .. och ja, bara springa naken och leva livet!

Av Lowa - 25 juli 2009 07:13

Rockoff.. utan kamera.. kan ni förstå vilken katastrof! Hur kan man glömma den när Marcolio härjar på med sin härliga iver... jojustjo... finne! (he,he) Nåja, han påstod att mamman sagt att han inte skall sjunga slagers.. utan fortsätta rappa.. ja, du .. jag tycker verkligen att hon har rätt!


Rockoff i all ära... men måste nog säga att barnen igentligen inte var ett dugg intresserade av självaste uppträdandet.. det som drog, och drog ordentligt var där barnen kunde hoppa. Tur att barnen fick använda sina egna pengar till detta kalas.. för det kostade en 5 EUR för några minuters hoppande. ... men måste nog erkänna.. det såg härligt ut att hoppa upp så där högt! Självklart hade jag också velat hoppa, men fegis som man är så täcktes jag inte visa hela Rockoff när fläsket gungar hit och dit. Nej, vi satsade istället stenhårt på att se ut som en väktare av strängare nivå.


... hela kvällen slutade med att jag såg ut som en dränkt kissekatt.. seriöööst skulle min snart 12 åring härja vilt nu! Storflingan var alltså också på Rockoff och det är så härligt att se att hon verkligen är så duktig på att presentera sina kompisar på ett vettigt sätt. Dessutom är hon väldigt duktig på att ställa upp på sina kompisar, speciellt när de har de jobbigt. Hon verkar dra till sig folk som inte mår bra, precis som jag! Äpplet faller alltså inte långt från trädet! Puss gumman!

Av Lowa - 24 juli 2009 08:53

Det regnar ute, massor .. massor.. och jag hade glömt ute barnvagnen... nice... rusade upp som en sömnstucken raketgeting för att i nattlinnet traska runt gården. Ja, de var bara jag... som sprang runt gården, halvnaken i regnet. Härligt!


Jag älskar regn.. speciellt en sådan här dag då det inte är kallt i luften, det doftar bara rent... regn... och det ger mig ett lugn, ja ni vet.. regnar det ute så fååår man bara lägga sig i sackosäcken, inte göra någonting, bara vara.. läsa en bok kanske (eh, man kan ju alltid hoppas)... äta en påse chips med massor med fet, äcklig dipp!


Det tycker tydligen Ludwig också.. för han gnäller om glass..och gooodisch! Misstänker att jag får ge mig idag! Hmmm!


Barnen vill och titta på Marcolio som spelar på Rockoff ikväll... vi får välan hoppas det lyckas.... men nu, nu skall vi bara titta på Pippi Lotta Långstrump för hon den ljuvliga rödhåriga tofslan.. ja, hon har fått spunk och de kanske vi också får.. innan den här dagen är över! *ler*

Av Lowa - 22 juli 2009 22:26

Idag har vi haft fullt hus igen... som vanligt ... va härligt! Katarina och Patrick kom och hälsade på med lilla prinsen Sander och lilla Vendela som hade ena ljuvliga lockar.. ni vet sådana där som alla vi bara önskat att vi skulle få en vacker dag. Ludde var dock lite reserverad (till en början) men hastigt gick det om.

Tessa passade också på att komma och styra upp hela besökandet med sina söta barn och det slutade med att Gustav och Li for hem till dem för att bada.

Grannbarnen Hugo och Olivia var också här och hoppade, skrattade och lekte tillsammans med Eric och de andra småtrollen. Vi fick dock påminna trollen om att det endast får vara 2 på hoppelitossa mattan ... svååårt när de e så rooligt!



Elias tog sig en trudelutt till Rockoff för att hoppa i hoppgungorna, det tyckte han var skojigt!


Frida kom idag hem och sminkade sin mamma och sedan fick mamslan sminka dotra och lacka naglarna. Vi hade en riktig mysstund i all kaos... med försvunna bilnycklar, hungrig lillflinga, vilder vilde, vaxande bilpappa osv. . .

Ja, märkligt nog förstår inte killarna alls varför vi sminkar oss, pudrar näsan, sprayar heela sprayflaskan hårspray i huvudet och byter kläder ca 100 gånger innan vi skall någonstanns... men de förstår vi tjejer.. lillflingan, storflingan och mamslan. . så de så!


Av Lowa - 22 juli 2009 07:29

Okeej, jag behöver inte läsa mera än rubriken för att inse faktum... den här reporten är mycket klok.. dels har han/hon valt ett finfin rubrik och dessutom är rubriken sann! Ja eller hur tjejer... vi kör mycket bättre än män! Såå... de här betyder alltså.. jag behöver inte läsa artickeln alls för jag vet ju redan allt som det skall stå där (som min mamma brukar säga) ...!


Psst.. kikar ni på rubriken längre ner på bilden ...Ingen kräftpremiär utan snapsvisor (nja, delvis sann... för jag kan sjunga många, många... och bättre och bättre ju fleera snappsar som trillar i mig.. )

Av Lowa - 21 juli 2009 20:55

Idag har grannpojken Filip födelsedag och vi skickar stora grattiskramar till denne barnkära kille. Han är en sådan prins med alla våra småtroll och en riktig hjälpsam gentleman.

Av Lowa - 21 juli 2009 09:32

Finns det något bättre än att lyssna på bra musik, se barnen dansa en trudelutt så här på morgonkvisten, själv dricka kaffe och läsa om totalflippade typer som rånar... (undrar om nyan tänkt ge mig ngn gratistidning nu för den här superduper reklamen .. ja, eller kanske ett jobb som nyanfotograf ???) ... nä du, jag gillar bättre att läsa de åländska tidningarnas rubriker om hur mycket böter man gett ut för att någon stackare norpat en blomma från statshusbacken eller att en stril i en allmän buske inträffat när nöden slagit till.


Det gott folk är ju något av intresse för allmänheten i allafall.... (nähä, de tycker ni inte) .. men vi vill inte heller dras med i flummarnas värld med styggingar som traskat och rånat någon värdetransport för några småpotatis.




Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards