Direktlänk till inlägg 23 oktober 2009

Getingstick till småtrollen...

Av Lowa - 23 oktober 2009 22:31

Mommi har varit här idag och styrt upp trollen lite och plötsligt kom gänget hemskrikandes i högan sky. Gänget (Medlaren och Tjejtjusaren) hade blivit getingstuckna.... de hade tydligen stigit på en getingbölla... ja, mamma de såg ut som ett träd.. och plötsligt bara kom de 50 st getingar på osss... den ända som klarade sig var Hugo, han sprang så fort! Lovar, alla barnen skulle ha vunnit maratonloppet galant! Ingen tvekan!


Gustav fick 2 st stick i huvudet och Elias ett.. fanders, jag minns i somras när jag steg på en geting.. jag var nära döden... de tog ju så förskräckligt ont! Skrek som aldrig förr!


Såå, eftersom de här söta trollen haft sådan otur sååå lovade Trollmor att visa fläsket på vår "underbara" siminrättning... Mariebad..och barnen älskade det! skulle man ha lite mera pengar så skulle vi dra dit varje fredag kväll...

Ett... det var det inte alls mycket folk *uppskattas av trollmor*

Två... barnen lär sig simma (fast vilden påstår att han redan kan)

Tre... barnen somnar snällt när man återvänder hem *härligt*

Fyra... samtliga ungar blir rena .. en stund... look at Ludde..här nedan..

    

Ja, som ni säkert förstår köpte vi åt alla korv med bröd och lite läsk som kvällsmål... Ja,ja, ja jag vet att man inte skall ge socker till natten.. men nu är det faktiskt så här att det här är en liten nostalgitrip tillbaka till min egen barndom... vi for alltid varje onsdag till Park för att simma och efter detta trampa stenhårt i gasen för att köpa korv med bröd från Rökka. Det här är alltså ett måste när man varit och simmat!

   ... Och vet ni vad Elias och Skogstrollet nu slagit vad om.. ? Nä, precis.. hur skulle ni kunna veta det... men om den här tjejtjusaren lär sig simma fram och tillbaka i stora basängen på Mariebad... utan att ta i sig någonstanns så måste Skogstrollet sluta röka... ifall han inte det stora trollet klarar utmaningen, så blir han tvungen att ge samtliga barn i familjen 100 EUR var... såå.. nu har jag och tjejtjusaren en deal... simma! *he,he* Bra va!





 
 
Ingen bild

madde

25 oktober 2009 13:28

Be Elias simma för glatta livet, jag tränar han hos mig, jag vill se den dagen Niclas slutar röka så säg när så kommer jag å tittar, hihi, önskar han lycka till dock, eftersom han verkligen behöver sluta.... Kramisar på er från mig

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

25 oktober 2009 15:03

Getingstick gör verkligen väldigt ont . stackars killar! Simhallsbesök med barnen - toppen! Eftersom Mannen i Mitt Liv under många många år haft sin dagliga försörjning i en simhall fick vi i familjen bada gratis. Det betydde i klartext simhallsbesök tisdag, torsdag och fredag. Konstigt att vi inte är skrynkligare än vi är *fniss*
Vadslagningen är suveränt bra. Go Elias! Go!!!
Kramar,

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lowa - 20 november 2011 17:00

IIP- investor in people fick Mariehamns stads barnomsorg för något år sedan. Undrar om den tjusiga stämpeln gäller 2012?   Mariehamns stads prioriteringar gällande barnomsorgen är troligtvis katastrofal. Överbevisa mig gärna, tack. Är det sunt at...

Av Lowa - 2 september 2011 11:47

Åland är inte "safe" för våra barn mera!   Jag är en förälder till både små och stora. Jag är rädd, precis som du säkert också är. Alarmerande rapporter från Landskapsrevisorerna visar att polisen behöver mera resurser mot droger, fältarna vädjar...

Av Lowa - 20 juli 2011 09:34

På den här gatan i stan kan det hända lite vad som helst. Ja, just det ... som   Lillflingan har nu fullt upp med att rymma till sin kompis Ebba som bor något kvarter från oss. Själv är jag så gott som naken hemma när lilltjejen med bestämda steg...

Av Lowa - 18 april 2011 14:36

Gustav har fått sig lite nya utekläder från Familia och måste säga att de verkar vara fantastiskt bra.   Lindberg barnkläder, jacka och byxa för 82,50. Ett svenskt märke. Detta funktionella skalplagg/set (jacka och byxa) är tillverkat i vårt v...

Av Lowa - 3 april 2011 21:47

Har nu varit hemma i en vecka och haft "semester"... barnen har turvis spytt som sprutande dinosaurier... så ett antal lakan, kuddar, täcken, kläder, handukar, toalettstolar, händer, munnar, hårstrån, golv, tänder och gud vet vad har fått sig en bakt...

Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards