Alla inlägg under november 2009

Av Lowa - 30 november 2009 22:57


  

Jag har då inte skrattat så gott i hela mitt liv som nu när jag läser den här boken. Min kära chef har nu gett mig denna upplevelse och vi skall nu samtliga lära oss konsten att få människor att känna sig välkomna. Denna bok kommer jag att köpa åt mig själv för den är härlig! Läs den tvärt så inser ni bums vad lite vi måste göra för att få omvärlden att bli glada. Vi kommer alltså tillbaka till mitt favoritämne medmänsklighet. ... behöver jag säga mera?

Av Lowa - 30 november 2009 22:52

  

Va fanders, surgurkan växer i Trollmors värld!


Varför?


Jo, det här är den enda hela julstjärna som hushållet äger... och den har kladdats på med smör. Just det, smör.


Jag som älskar julpynt, julen, paket, ljus och annat pynt och så har vi endast en endaste hel julstjärna. Typiskt, och usch för att varje år hamna på att köpa nya fina julstjärnor. .. men vad gör man inte för att få lite julstämning i allt kaos.   

Av Lowa - 30 november 2009 22:16

Kati har kommit till oss och vi hälsar henne välkommen till vår värld bland tomtar och troll. Vi får hoppas att hon skall trivas även fast det nu verkar vara jobbigt för henne att hon inte kan språket. Tuff tjej, eller hur som bara dimper ner i en främmande familj, utan språkkunskaper i varken engelska, finska eller svenska. Vi försöker nu med teckenspråk, ett leende och med värme att ta oss igenom detta. Hon är faktiskt riktigt duktig tycker jag.. för idag har hon parat strumpor. Hallooo, inte undra på att hon funderade på vad hon gett sig in i.  .. Mommi hade väl bett henne göra detta. ... nåja, de skall nog bli bra det här.   


Mommi är nu här och hjälper till med barnen så att hon får lite lära sig rutiner och annat smått.


Redan igår saknade Storflingan Ainos fantastiska salladsdressing och självklart även henne men det är livets gång och vi hoppas bara på att hon kommer inom kort och hälsar på. Tror inte att hon är så intresserad av att åka Viking och Silja färjor på ett tag. Hon åkte nämligen hem varje helg för att träffa sin kille.


Sedan har jag en underbar nyhet, tjejtjusaren har blivit kär på riktigt. Det är så ljuvligt att höra funderingarna kring hur och på vilket sätt man skall fråga så att hon verkligen svarar Ja. Gulle vännen, så glad så glad!


Vilden har varit lam och inte hittat på så mycket värre än att dricka Bobs oblandade saft... utan att späda ut eländet! .. Stackarn, skall man vara envis så ska man tydligen. Annars har han haft feber hela dagen och parken har inte varit aktuell för herremannen alls.




Av Lowa - 29 november 2009 20:55

Helt otroligt vad tiden går. Idag är det ett år sedan man pinades i ett par timmar för att få ut denna söta prinsessa. Nåja, idag påstår hon att hon kan äta själv.. och dåå kan det se ut så här!


Mysigt va?


Självklart sjöng vi en vacker sång för födelsedagsbarnet och gav ett paket. En finfin docka som kan säga mamma och pappa. Hon tyckte inte alls det var något speciellt att få de där, även fast mamma och pappa var mäkta imponerade. Ja, och vilden förståss... hade fullt upp med att ta hand om babyn som bara gråter. Storflingan ville inte vara med på bild, det är sällan numera man får henne att ställa upp på bloggbilder. Så är det, och så får det vara då tills hon väljer annat.


Lillflingan 1 år  

Igår var jag med mommi till Norrtälje på storhandling igen. Mat, mat så inget speciellt roligt inköp fanns i vår fullpackade bil. Glad är jag för det. Storflingan var också med, men hon hade däremot varit på riktig shopping med sin bästis och de hade haft en riktigt trevlig dag. Bra, det är hon värd min storflinga!


Vi har dock bara varit lugna och fina här hemma och försökt reda upp lite. Vi fick av mommi en ny damsugare igår, ja.. igentligen var det våran julklapp men tyckte att vi behövde en ordentlig direkt. Underbart!.. Ni kan väl ana hur mycket vi damsuger med 5 barn och 2 vuxna, plus alla vänner och andra filurer som traskar här. Jag gillar att ha folk omkring mig så.. det är rätt skoj.


Ikväll har vi faktiskt bara tagit det lugnt. Pärlas födelsedag kommer att firas någon annan dag eftersom Skogstrollet fortfarande ser ut som en pannkaka. Stackaren, även en stor man kan bli färdig av sprutan. Nåja, han mår väl lite bättre i allafall... tack och lov så ställde Monica och Mathilda upp och passade Lillflingan igår för det skulle aldrig ha blivit till något annars. Ja, Nicke låg stenad i sängen och vi var i Sverige. Tusen, tusen tack till mina härliga grannar.



  

Av Lowa - 27 november 2009 21:01

Skoltrollen har fått betygen idag. Helt bra betyg med tanke på omständigheterna. Småtrollen ja... vilden har varit en riktig pratkvarn, Lillflingan har besökt fabbo doktorn idag (en riktigt trevlig prick) och hon hade som jag misstänkte en öroninfektion. Så, kur i skur trilskas in mellan de sylvassa tänderna för att åtgärda eländet. Inte undra på att hon varit lite pipig och yrat på med 40 graders feber.


Storflingan skall fara med polaren till Sverige i morgon och har haft äran att äta på Park med Farfar och Lillemor. Mums, där skulle man gärna hängt med på ett hörn .. för vem vill missa Parks kryddoxe?


.. men vi fick också lyxmiddag som Aino fixat ihop. Nu var det hennes sista dag, och hon fick ett litet armband av oss som tack för att hon hjälpt oss så mycket. På måndag kommer en tjej från Estland och vi får hoppas att hon står ut lite längre än Aino :) ... nåja, Skogstrollet då... han har tagit sprutan och ligger som en säl i sängen. Trött, matt, slut och ont överallt. Frida, Ludde & Skogstrollet låg och sov när jag kom hem från jobbet ... milda makaroner vad mysigt det såg ut, ville själv bara kasta mig i sängen och ta en power nap, så här en fredag kväll.



Av Lowa - 22 november 2009 20:15

Idag har jag varit med småtrollen till Lilla Holmen. Själklart hade vi med oss lite mackor och saft.. men virrpannan glömde ta med sig glas. Skam den som ger sig tänkte då Trollmor och fixade ett glas av våra uppdruckna trippburkar. Det funkar bra det med skall ni veta.


Lek på skeppet gör susen...

Eric  


Lite snorig men vadåå, det hör väl till ?

Snorig buse!  

Härligt med friska, glada och rosiga barn.

Medlaren funderar..  

... och så lite lurviga kacklande yrhönor och tuppar... 

Vi traskade där omkring med hönor & tuppar..


Så funderade vi på.. ja, vart de här fjäderfunderingarna riktigt tar vägen...

Pärla tyckte de här djuren luktade illa...

  

.. eller så bara bläää för att inte hon fick springa med de övriga barnen..

Busflingan  



Självklart cyklade vi till kanonen och en lextion i historia fick vi med det samma när barnen upptäckte att det ståååår nåt. Lite lek och fantasier om att de själva varit med i kriget och bombat..barnen ville vara kvar, men vi fick traska vidare hastigt när Neo ville komma och leka med gänget.



  

Av Lowa - 22 november 2009 19:44

Idag ringde en bekant vars barn hade lekt Lotta & Nicke. Linnea är 4 år och Lucas är 5 och ni kan ju gissa själv vem som var vem. Nåja, till saken...


* Var är mina nycklar? Dom är alltid borta.. hallooo... har någon sett mina nycklar? säger Lotta ( Linnea)


* Åhhh, skynda dig nu.. vi skall ju till stugan idaaag säger Nicke (Lucas)


ha, ha.. jag skrattar ännu... bara tanken på hur de här barnen verkligen snappat upp en del av vår fantastiska vardag. Puss på er små troll!

Av Lowa - 22 november 2009 18:50

Så här kan det se ut på en vanlig middag. Idag hade vi dock granngubben och 2 småpojkar på middag. Rätt bra granne de där, han ringer och tycker att vi skall samäta (hmm.. frun var bortrest). Med sig har han halva middagen, plus vin och efterrätt.. Skogstrollet fixade middagen, Hubbe efterrätten och Trollmor gjorde ingenting. Det är ju en fantastisk lösning på middagsproblematiken. Röstar för den här uppslutningen många gånger.


Extra matgäster förutom Hubbes gäng var Elias polare Alice och Gustavs kompis Neo. Alla åt med glatt humör.


Det tycker Pärla määä..

Gänget vid middagsbordet!  


Pappsen brukar smälta lite för lillflingans funderingar... så... den här damen verkar få äta sittandes på bordet.

... sisåhäääär....  


Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards