Alla inlägg under mars 2010

Av Lowa - 30 mars 2010 22:10

Åååh, det skulle vara så skoj och ta trollen på Rasmus på luffen i Stockholm. Det är Benjamin Wahlgren & Markolio som showar och jag tror att de små skulle uppskatta detta. Kanske inte Vilden & Lillflingan då förståss men definitivt Medlaren och Tjejtjusaren. Fundersam om Storflingan skulle gilla detta men det är ju alltid en upplevelse så varför inte.

Av Lowa - 30 mars 2010 21:45

Berättade här för ett tag sedan om min "gräsligt fula" Nils Johan våg. Idag har jag fått tips om andra Nils Johan saker.. som jag faktiskt tycker att är lite häftiga. Kanske det här blir min nya samlar grej.


Här finns på Tradera en gullig kakburk.. (just nu ligger den på 41 SEK, inte så farligt pris)

  


Den här sockerströaren ligger på 300 SEK just nu... också fult snygg.   

  

Av Lowa - 30 mars 2010 20:43

Vet du att din kollega kanske skriver böcker på fritiden? Att din granne sörjer en över sin egen situation? Att din granne spelar primadonna, eller att idrottsfantasten försöker springa bort sin frustration. Klasskompisen vars oroliga själ togs över av prästyrkets krafter.


Frågan är vad vet du  om dina vänner, bekanta, grannen, klasskompisen och omvärlden. Vad döljer sig bakom varje ansikte du möter på gatan. Alla har vi någon mörk sida, någonting märkligt som hänt som påverkat vårat liv på ett eller annat sätt. Varför har din vän blivit överdrivet manupulativ, sexfixerad, religös, deprimerad, alkoholiserad. Varför döljer sig en sorg bakom de där fina ögonen? Varför, varför hittar jag ingen gnista där ? Varför kan inte alla bara få vara glada och lyckliga i denna underbara, lite orättvisa värld.


Jag fullständigt älskar människor vars ögon gnistrar. Tindrar och bara inser att livet är hårt men att varje grej ger oss en möjlighet att växa. Jag vill lära mig allt om livets energiknippen och själv hjälpa dem som behöver tankas utan att utplånas av energitjuvarnas slukande kraft.

Av Lowa - 30 mars 2010 16:59

Vaknade i morse surare än Snorkfröken, detta trots att jag fått sova längre än vanligt och endast varit uppe 4 gånger den natten. Medlaren var rädd, Lillflingan hungrig, Ludwig törstig och sist men inte minst .... Ludwig har en märklig mani på att klämma en på fläsket hela natten. Gubben ja, han sov så gott så ... (är vi förvånade?).


Uppstigen med kråkbo hår, hängrattar och en markatta liknande drogs jag upp ur sängen. Åt en god frukost och undrade vad som fattades med min morgon. Funderade nämligen på hur jag lyckades sitta ner och äta en frukost för en gångs skull, och varför det var så tyst i huset???


Just så, tills det slog mig... jag saknade någonting, oerhört viktigt. Jag behövde inte tjata på någon att stiga upp, byta kalsonger, borsta tänderna .... och inte behövde jag slå upp toalettdörren heller för att få borsta kråkboet. Lugnt och tyst my ass.. fy fabian vad trist med ett bortfall av 2 skolungar. Storflingan är hos pappa och Tjejtjusaren hos mamma och jag borde väl bara njuta av en varm kopp kaffe, smarrig macka, och vårens fågelkvitter. Nä, siddu aldrig är man nöjd. Jag vill ha hem mina barn. NU.

Av Lowa - 30 mars 2010 16:10

Idag har jag varit med om ett väldigt intressant samtal. Jag pratade med en döv per telefon. Svårare än vad man skulle tro eftersom det alltid blir en liten fördröjning när tolken tecknar och sedan gäller det att minnas själv var i himmelen man är i samtalet när de tolkat klart. Alltid lär vi oss något nytt.   

Av Lowa - 29 mars 2010 22:43

Uppenbarligen, vi är inte så jätte duktiga på det här med uppfostran vid matbordet. Lillflingan gör lite vad hon vill och vilden har testat gränser med att slänga upp fötterna på matbordet.

     

Av Lowa - 29 mars 2010 21:51

Knaprar surskorpor. Köpte en sort idag och trodde att hela tandraden skulle trilla ut. Stenhårt, supergott med surskorpa. Gäller att ta det lilla lugna när man ivrigt hugger käften i skorpan eftersom denna skorpa var hårdare än sten.   


Ja, ja ni fattar. Jag är uttråkad och därför rensas skåpen från alla de godheter. Därför hålls man så här fet och fin.   Såg faktiskt att det fanns någon nyhet för sådana som jag... hör på denna finfina annons..


* Fettreducering av mage och lår ( ja tack, men gratis. jag är pank)

* Behandling av celluliter (just snyggt)

* Bröstlyft- ofta tydliga resultat efter första behandlingen (fattar ni, denna produkt måste ju införskaffas. Tvärt)

* Behandling av bristmärken efter graviditet (behandlar själv varje dag, men utan resultat)

*Behandling av rynkor, dubbelhaka och påsar under ögonen (fy fabian vilken kanonmaskin, jag slipper rynkor, dubbelhakan försvinner och påsarna under ögonen försvinner utan att jag sover.


Nä, nu skojar jag minsann. Denna behandlingsmetod kommer att testas av Wallénskans testpatrull om jag inte börjar sälja den till alla er andra när jag testat eländet. Bara jag inte behöver opereras. Det tillhör nämligen min svagaste, mespunkt. Livrädd för nålar och operationer. Beautytek heter behandlingsmetoden och de söker med lykta efter en superduktig försäljare.

Av Lowa - 29 mars 2010 21:44

Skogstrollet, ja ni undrar säkert vad han håller på med på kvällarna. Han spelar WOW med ett gäng okända typer från Sverige. Ja, men nu har de alla blivit sådana polare att de t om grälar på nätet. De här killarna och tjejerna har spelat i flera månader tillsammans och har aldrig träffats. Märkligt tycker jag. Ungefär lika märkligt som att jag bloggar tycker han. Så vi är väldigt sociala 2 prickar i denna koja.

Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards