Alla inlägg under juni 2010

Av Lowa - 30 juni 2010 08:45

Angels

Den här bliden är väl för ljuvlig. En liten ängel vakande över sin lillebror. Fint.

Av Lowa - 29 juni 2010 22:05


Vi är ett gäng som skall på Kent i sommar och eftersom jag tillhör mesarna när det gäller musik så förstod jag inte ens vad det var. Skoj bara att fara och göra ngt ensam med tjejer tänkte jag. ... men Storflingan skrek hejvilt när jag berättade om mina planer och började sjunga denna. Fin faktiskt. Blir nog bra det här trots att vi fått lite negativ respons från hårdrockarna.   


Av Lowa - 29 juni 2010 21:57

Ögonlocken, de svävade tungt i morse. Ragglat från säng till säng i natt. Trollen halvvilda och småalerta nattuggor. Inte bara det... påbörjade morgonen med kaninjakt. Ja, ni trodde väl inte att jag hade morgongymnastik på gården hoppas jag. Tänkte väl det. Bara för att jag kastar mig upp och ner på marken betyder inte att jag ännu blivit intresserad av morgongympa när jag halvnaken sprang runt gården. Morsa bara. Så illa är det. Flingefling. Skönetssömnen behövs även för denna uggla. . . som fortfarande letar efter drömklänningen. Puss.

Av Lowa - 28 juni 2010 21:48

Tjusigt, jag har varit duktig som bara den.


1. Inte skåpätit

2. Varit ut på promenad

3. Insett att jag är fetare än vanligt och måste smalna av på si så där 4 dagar.

4. Har inget att ta på mig (som vanligt) till 40 års festen på lördag.


.. och nu hoppas jag på att få en skön natt... har lite svårt att sova på nätterna eftersom trollen härjar vilt. Förkylningstider och mammasugna är de små grynen och jag hoppar från säng till säng för att få lite ro och tossandes efter mig kommer trollen. En efter en.. *ler* ljuvligt.




Av Lowa - 28 juni 2010 05:39

Midsommarledigt, behövs ibland. Härligt med dans kring midsommarstången, mumsig middag med sill, nypotatis och grillad kött. Självklart jordgubbar och rulltårta till efterrätt. Mumsigt värre.


Annars då, nja.. vi har badat, badat och åter badat. Hjärtetrollet har sovit över hos 2 kompisar i helgen och är liiiite trötter...

Skogstrollet tror att han kan gömma sig bakom Charmtrollet... 

 

Lillflingan har inte alls lust att mysa med brollan just nu.... Tjejtjusaren har haft varit med kompis hela helgen och fnittrat som aldrig förr....

 

Polarna från parken och tuffingen Ludde på Lilla Holmen ....  Har ni sett vilken sötis badräkt Lillflingan har.. däremot var inte damen i fråga så sugen på "simppare" .. mysigare nakupelle.       

Gäller att hålla koll på var båtarna finns ifall en räddningsmanöver är på sin plats...

 

Denna gång en riktig badkruka vid min sida. . .    

Ljuvligt att se barn plaska .. här på Nabbens sandstrand.  Nabben fick faktist 9/10 trollpoäng i år. Det enda negativa var väl att glasskiosken var tom, dvs ingen glassförsäljning. Slött, faktiskt.

En liten flotte långt ut som trollen "simmade" till...  Skånebesök av två badsugna tjejer....   Johnny, hans son Pierre med flickvän och Johnnys dotter Cassandra var på upptäcktsfärd vid stranden.     Fullt ös..     

Snygg skjorta eller hur?  


Lilla Holmen besöktes även denna helg. Barnen möttes med fimpar i munnen, glasbitar hittades i sanden och ölburkar slängda i buskarna. Antagligen hade ingen hunnit städa eller så skräpar folk bara ner... så 7/10 trollpoäng... eftersom stranden i sig är lättöverskådlig och de större barnen kan hoppa lite smått från bryggan medan småtrollen leker i piratskeppet.   Fint, men städa upp stranden och låt turisterna njuta av ett rent paradis. Skaffa lite extra sopisar till strandkanten för att underlätta eländet.

Tjejtjusaren var ute med Storflingans pappa på vattenskoter åk. Han diggade det skarpt även fast skelettet skallrade lite för det gick så hårt. :)   

.. och se här, här kommer Storflingan susandes förbi.. Ser skönt ut de där.. 

Av Lowa - 23 juni 2010 22:26

Fullt upp idag. Hjärtetrollet kom hem från Hammarland där han hade fiskat, kikat på kalvar, sovit över och sist men inte minst varit på tivoli med kompisen. Tjejtjusaren och Charmtrollet tog sig till sina polare i Gottby skogen som övernattningsgäster. Lillflingan har busat med pappa hela kvällen och Storflingan hade över en rar och go kille på middag. Det var riktigt trevligt att ha ungdomarna hemma fast det är pappatid. Glad, glad blev jag.   

Av Lowa - 23 juni 2010 17:58

En kvinnas resa

 

Den här boken har jag fått låna av min svärmor. Aldrig läst den, nu vill jag. Varför det? Min kära kollega knäckte koden idag. Hon vill gå vandringsleden och det tänker jag också göra. . så det så! Målet är att jag innan 50 års strecket skall  vandra en pilgrimsresa till Santiago de Compostela i Spanien precis som Agneta Sjödin. Ni som känner mig tror nu jag blivit galen, fullständigt tokig och ni har rätt. Jag skall finna svaren på livets härligheter, jag vill också göra något lite märkvärdigt och detta endast för min egen skull.

 

Varför vill folk gå i 80 mil, bo på härbärge, få skoskav, le mot världen och trampa i evighet? Ja, det fan undrar jag med.. därför, just därför skall jag göra detta. Ni får hänga med, men ni får inte gnälla.   

 


Så här traskade Agneta genom Spanien.


Varför vandrar folk just till Santiago de Compostela. Det kan man ju fråga sig. Staden i sig är en helig plats för många katoliker, inte minst för att några benflisor av Jesus apostel Jacob lär skall finnas där i en Katedral inbäddad i ett silverskrin. Vem vet, men orsaken varför många traskar just hit tror jag kan vara av spirituella, kulturella eller för att man vill vara lite märkvärdiga  kanske.


Det finns flera pilgrimsvandringar men den franska vandringen är vanligast. Man vandrar, vandrar och åter vandrar dag ut och dag in... sover på härbärge mot en symbolisk slant. Där gäller det att ha öronproppar med sig och flertalet härbärgen har mat och kokmöjligheter.


Man räknar att det går ca 20 EUR om dagen. Är det fullt på ett härbärge lönar det sig att ha liggunderlägg med sig, ifall man känner för att sova i det fria. Bekväma skor, är nog ett plus misstänker jag. Sovsäck, klänypor, torklina och cash förståss. Bankomater är grymt ovanligt. Toalettpapper kan kännas bra, om vi säger som så. Ryggsäcken skall inte väga mer än 10-15 % av ens vikt. Här tackar man väl gudarna att man är av den "lite" stadigare filuren. Mera info hittar ni här.




 

 

 

 

Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards