Direktlänk till inlägg 10 mars 2011

Flottig taxichaffis

Av Lowa - 10 mars 2011 22:34

Känner mig som en taxichaffis. Även fast jag inte lyckas håva in några stålar, eftersom det bara är ungarna jag får kuska runt på. Ja, det kan ske lite hur som helst....


Väckning kl 7, yrvaken tovigt hår och 2 små gryn som bara vill vara med mamma gäller det på en halv timme att klara följande procedur. Det kallas tur om man fått fram frukoten och lyckats "lura" barnen att sitta kvar vid frukotbordet medan man själv dunstar på toaletten, borstar håret, tänderna och sminkar sig. Har man otur skall man alltså göra allt detta medan 2 småttingar hänger en i byxbenen, gapandes för att man inte har dem i famnen.


Tur är om man lycka smita ut och skjutsa 10 åringen till Övernäs skola och 13 åringen till Strandnäs, ta sig tillbaka hem för att få resten av gänget påklädda, tvättade och fullproppade med mat. Alla in i bilen, denna gång bara de 2 små för att fara till mommi och hämta den tredje... dimpa av 2 herremän på Nyängens dagis och tillbaka till strandnäs för att låta Lillflingan sjunga med dagmamman. Sedan, efter mycket om och men till flygfältet och börja en dag på jobbet. Va härligt, de kan va.


.... och så trodde vi det slutade där.. så skall gänget hämtas från dagmamma, dagis och skolor, matbutiken, försäkringsbolaget och varför inte banken.


Inte undra på att man lyxar till det med en dunke sesamfröolja i huvudet på kvällskvisten för att koppla av och stressa ner...................... tills telefonen ringer och man plötsligt inser att man glömt hämta tonåringen från ungdomsgården... Ja, även fast man som sagt har olja i heeela håret. Det är då man INTE vill bli stoppad av polisen, tanka bilen eller smaska på en korv från Rökka.

 
 
Ingen bild

anu

11 mars 2011 17:09

....know the feeling.....

 
Ingen bild

CLaudia

23 mars 2011 17:42

Hej

Jag läste ett gammalt inlägg där du skriver om Gun Inger Trignell. Du skrev att du spått dig hos henne i ca 10 år och att det hon sagt alltid inträffat, med viss fördröjning dock. Jag spådde mig hos henne i slutet på 2009.

Hon hade kusligt rätt vad gäller att beskriva mig som barn och nu. Även mitt jobb min familj etc. Hon berättade att en av mina nära vänner skulle få barn till våren och att det barnet skulle vara väldigt välfyllt. Allt stämde.

Jag hade avslutat en långvarig relation och var nöjd med det. Hon berättade att jag inte skulle gå tillbaka till mitt ex, att jag skulle träffa en annan 2011 och få barn (en son)2013 och gifta mig i sen ålder då jag inte tyckte det var viktigt med giftermål.

Jag blev tillsammans med mitt ex (vi är jättelyckliga), blev gravid och födde en son under 2010, och vi ska gifta oss om två månader..hur kommer det sig att hon hade så fel?? Jag förstår inte..

Hoppas på att du kan komma på en logisk förklaring.

/Claudia

Lowa

31 mars 2011 07:16

Det låter ju som om nästan allt stämde förutom mannen. Grejen är den att det är du själv som väljer vilken väg du vill gå. Medium brukar oftast säga den väg som är bäst för dig, sen får man välja fritt själv. Kanske du borde ringa igen. De ser bäst ca 1 år frammåt nämligen. Nåja, inte behöver det ju alltid stämma för att det stämt på mig. Huvudsaken är väl att det känns rätt för just dig. Kram

 
Ingen bild

Ann-Sofie

3 november 2011 19:32

Hej jag brukar ha spått mig hos Gun-Inger. Vad tar hon för att spå nu? Har hon någon hemsida?

Ann-Sofie

Lowa

11 november 2011 07:36

Hej, hon tar mellan 500-600 sek/gång. Har ingen hemsida, (behövs inte :) )

 
Minnah

Minnah

22 november 2011 18:39

Kul att hon är duktig. Det är svårt att hitta en bra spådam och det tog mig flera år att hitta min favorit.

Ifall ni saknar någon duktig som kan spå er, så rekommenderar jag http://www.spadam.se

Tack för en bra blogg och lycka till med allt.

Kram Minnah

http://www.spadam.se

 
Ingen bild

jeanette

3 september 2012 01:31

hej! hur får man kontakt med gun-inger,, skulle verkligen behöva hjälp. kram

Lowa

6 december 2013 23:16

Bara att googla Gun-inger Trignell. Hon finns i Umeå.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lowa - 20 november 2011 17:00

IIP- investor in people fick Mariehamns stads barnomsorg för något år sedan. Undrar om den tjusiga stämpeln gäller 2012?   Mariehamns stads prioriteringar gällande barnomsorgen är troligtvis katastrofal. Överbevisa mig gärna, tack. Är det sunt at...

Av Lowa - 2 september 2011 11:47

Åland är inte "safe" för våra barn mera!   Jag är en förälder till både små och stora. Jag är rädd, precis som du säkert också är. Alarmerande rapporter från Landskapsrevisorerna visar att polisen behöver mera resurser mot droger, fältarna vädjar...

Av Lowa - 20 juli 2011 09:34

På den här gatan i stan kan det hända lite vad som helst. Ja, just det ... som   Lillflingan har nu fullt upp med att rymma till sin kompis Ebba som bor något kvarter från oss. Själv är jag så gott som naken hemma när lilltjejen med bestämda steg...

Av Lowa - 18 april 2011 14:36

Gustav har fått sig lite nya utekläder från Familia och måste säga att de verkar vara fantastiskt bra.   Lindberg barnkläder, jacka och byxa för 82,50. Ett svenskt märke. Detta funktionella skalplagg/set (jacka och byxa) är tillverkat i vårt v...

Av Lowa - 3 april 2011 21:47

Har nu varit hemma i en vecka och haft "semester"... barnen har turvis spytt som sprutande dinosaurier... så ett antal lakan, kuddar, täcken, kläder, handukar, toalettstolar, händer, munnar, hårstrån, golv, tänder och gud vet vad har fått sig en bakt...

Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards