Alla inlägg den 9 november 2009

Av Lowa - 9 november 2009 22:03

Jag håller på att ruttna av förvirring över om man skall ta den här sprutan eller inte? De som lyckats få de här svineriet har tydligen ansett att man nog inte behöver ta den stora väldans sprutan med vaccin i.. just så.. man tackar! Känner ett starkt obehag när jag ser de här jätte nålarna och kan berätta .... eländet blir inte bättre av att jag fått reda på att trumpetstickans reaktioner även fick den tuffaste tjejen däckan och samtidigt lyckades uppnå en övertygad förståelse över när GUBBARNA är skräckförkylda.


Då är det illa, väldigt illa.... vem har inte haft hemma en förkyld gubbe? Ja, jag säger bara det... FATTAR! .. men, då undrar man hur man känner sig om man får svinan på riktigt?? Ni märker, jag vacklar fortfarande!

Av Lowa - 9 november 2009 21:50

Hmmm, folk reagerar rätt kraftigt på att barnen går på parken! Det tillhör nämligen inte dagens melodi att barnen tillbringar dagen på parken utomhus i 3 timmar om dagen. Nix, det är bättre tycker många att barnen får den pedagogiska undervisningen på dagis. Kanske, kanske inte... förskolebarn skall självklart tillbringa sin tid på dagis för att vänja sig med skolbänksmetoden.. ja, att sitta still.. följa instruktioner... och bara leka robotar. Mina småprinsar trivs utmärkt på parken och en duns lera klarar jag av att smeta ihop åt barnen, kritor äger vi också, lekkamrater.. nja .. äsch, halva grannskapet har barn i samma åldrar som oss, dessutom leker våra barn mycket med varandra. Behöver alla barn verkligen dagis?


Hmm... däremot är det ju en fråga faktiskt om alla har råd med parken. Vi betalar nu ca 100 Eur i månaden för 2 barn, vi ger lunch här hemma och skickar mat med till parken, och vi måste köpa hem alla pedagogiska spel, leksaker för att barnen inte skall bli efter. Dessutom har jag ordnad barnvakt i endast 3 timmar. Dagis, speciellt halvtidsdagis kostar ca 200 EUR per barn, men de får ordentlig lunch, de får vistas 5 timmar under uppsikt av proffsiga tantor. Såååå... nu undrar jag alltså... den klassiska frågan ... dagis eller inte dagis?

Av Lowa - 9 november 2009 21:48

Äsch, vi gör väl inget ??? *eh* .. bara leker lite granna sisådär det blev bara så här.. liiite stökigt?

Vadåååå.. . lite hyss  måste ju även vi få göra???  

Av Lowa - 9 november 2009 21:12

Bilen ja, idag hände ytterligare en grej med bilen... plötsligt har jag en herremann efter mig som försöker stoppa mig vid korsningen.. ja, ditt däck håller på och trilla bort! ... Men va faaan! tänkte jag då förståss och stannade. Ja inte hade jag ju lust att låta ena däcket rulla ifrån mig.. Nä, nä.. tog det säkra före det osäkra denna gång... *pust*


Sååå... den har ju just varit på reparation. .. ja, ni minns väl stenen som var på brobygget... jeps, den där stenen som ruinerat mig.. och vet ni hur det gick med eländet.


Åklagaren valde att lägga ner fallet och ge böter till motparten men eländet på bilen ... ja det var jag tvungen att betala själv eftersom jag inte stannade mitt på bron, gjorde en megaaffär, grät och skrek, tillkallade polis, samtliga lokaltidningar, radion och sooo on... men tro mig kära vänner... det kommer jag att göra nästa gång. Dessutom skall jag låsa bilen, slänga nycklarna i sjön.. be dem dyka efter nycklarna, fixa bilen och ta ansvar för att den dumma stenen låg på bron där vägbygget håller på! Jeps, gott folk.. så ser ni Wallenskan traskandes på väggrenen kan ni ta upp mig.. då surar jag garanterat över orättvisor.

Av Lowa - 9 november 2009 20:50


Elias fixar mat..   Fantastiskt, idag har Tjejtjusaren fixat middag åt oss... lövbiff med pommes... han tyckte själv att det blev för mycket kryddat men jag tyckte det var supergott. Mumsigt! Här har vi herremannen in action!

        

Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards