Alla inlägg den 11 oktober 2010

Av Lowa - 11 oktober 2010 21:06

Är det nu man skall gräva ner huvudet i sandlådan och inse att jag blivit tant? Följande ord skall från och med nu användas i bloggvärlden för att vara en innemorsa.. vadå innemamma? Är man inte innemamma med hängrattar, livringar runt magen och använder de här fräcka töntorden. Tydligen har hon rätt den min tonnårsflinga, att det är dags att daska upp språket lite.


Sådärja, nu skall vi se om ni fattar någonting alls av detta test.


När jag var 21 upptäckte jag plussa, efter några månader i bebisgrytan fick vi glo på ett RUL och därefter var det dags för de efterlängtade SD som slutade med ett mycket vackert babytroll i en VV - värld.


Översättningen nås på Ot:s hemsida.

Av Lowa - 11 oktober 2010 20:21

Familjens projektledare säger upp sig


Den här boken vill jag ha. Önskar mig härmed denna bok tvärt. Den lär skall handla om att vi kvinnor curlar våra MÄN för mycket... eh, kan det vara så faktiskt?   

Av Lowa - 11 oktober 2010 19:19

Av Lowa - 11 oktober 2010 18:30

Jag har gjort det. . . sagt upp mig över helgen. Ja, såklart. Projektledaren i familjen har denna helg vägrat göra någonting. Det går så bra så skulle Pippi säga. Nu skall jag för er förklara hur man som 5 barns mor klarar detta.


Det hela börjar redan på torsdagen före kl 12:00 (det gäller alltså att ha framförhållning, inte min specialitet kan tilläggas) . Fredagens middag måste beställas av Ålands främsta kockar och sedan kommer dagen då påsen skall hämtas på torget. Såklart, så här enkelt.


  

Inne i denna tjusiga påse finns läckerheterna. Denna fredag innehöll det en fantastisk god pasta carbonara, minibaguetter och en beroendeframkallande havtornspannacotta. Viktminskningen denna vecka fick alltså nitlott . . . men värt det. Absolut.

  

Det är tydligen olika menyer varje fredag.... och det var ingen snåljåpsportion heller.. nix, det räckte definitivt till 4 pax om inte några till.

  

Så där ja, den här fin,fina panacottan togs med framför tv:n (mot alla regler och paragrafer) för att ta sig igenom Desperate Housewifes samtliga versioner. Ja, jag vet som om det skulle behövas med denna ö-världs desperata fruar.   

Livet är kort och fantasins värld är ljuvlig att sådär en gång i året bara fokusera stenhårt på den tjusiga serien.


Då får man stå ut med att tvättberget hopar sig, ungarna går med olika strumpor, toalettrullen ligger fastklumpad i skithusstolen, tvålen är uthälld över hela lavoaren, korten utspridda utöver hela vardagsrumsgolvet, mjölpåsen kontrollerad av 2 småkottar, hushållets samtliga kläder kastade runt husets alla hörn och sist men inte minst någon försöker få ens uppmärksamhet konstant. Ni vet, så där som när vi samlar vuxenpoäng och skall prata "lite" i telefonen... då brukar ju inte någon vilja störa, eller hur? Gubben skall bara ha ett par kalsonger uppsläpade från tvätten, nycklarna har plötsligt försvunnit spårlöst och småtrollen hänger i varsitt byxben för att de bara vill säga en liiiten sak.

  


Det här är livet det och glá é jag för det.

Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards