Alla inlägg den 19 oktober 2010

.

Av Lowa - 19 oktober 2010 22:05

Badat, mot min vilja.

Svalt halva Mariebad, ja. . det har Lillflingan lyckats med medan mamma snackade goja med en gammal klasskompis. Ja inte för att hon var gammal, näää snarare ung (eftersom hon fortfarande är lika gammal som undertäcknad). Se så, barnen sprattlade, hoppade och stod i och alla älskade att simma förutom mamma. Problemet är väl att man nästan blir strypt av någon liten skrutt som hänger en runt halsen medan den andre kastar sig handlöst ut i det djupa vattnet. Trollen sover sött nu i allafall och mamma hinner blogga. Vilken lycka?


Posttips?

Anttila paket med vinterkängor har anlänt. De dög förståss inte och måste skickas tillbaka. Det här är ett dilemma. Har så förbaskat svårt att ta mig till Posten.... även fast jag kör förbi poststationen varje dag. När skall posten börja hämta upp posten hemmifrån, det kan väl ändå inte vara så svårt. Jag skulle i allafall inte göra en så stor affär av det. Renhållningen klarar ju hämta våra sopor, även fast de är lite snåla på mängden sopor... men, men .. de klarar ju det i allafall.


Sugen på att vattna blommor?



Klockren snabelelefant. . . denna skall jag definitivt beställa till min kära kollega. Hon älskar att vattna blommor, golv och blomliknande varelser med denna snabel.

Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards