Alla inlägg under november 2009

Av Lowa - 22 november 2009 18:40

Titta vilken ljuvlig blomma som trollats fram här hemma..... knepet är att inte vattna! Tungan ute

  

Av Lowa - 21 november 2009 09:59

Mes, eller förståndig ... det är frågan! Vi velade in i sista stund om vi skulle ta det här eländiga vacinet eller inte... men nu är det taget. Stackars Annica som fick stå ut med en megastressad mamma och två envisa killar som inte alls hade lust att ta sprutan.

Tjejtjusaren hade gett sig på att inte ta sprutan och självklart deklarerades detta högt för sina övriga syskon. Vi hade nämligen kommit överrens om att han inte behövde ta det då men självklart hade det underlättat. Nåja, lillflingan klarade det galant, vilden var lite lurigare, men lurigast var medlaren. Han var icke sa Nicke på hugget med några fåniga sprutor.


Mutor ... Självklart, och jag kan berätta att vi inte var de enda som hade lyckats med mutor... de flesta barnen skulle få ngt efter det här tarvliga behandlandet. Tror faktiskt att jag får skylla mig själv, är nämligen megaspruträdd själv.


Sjukhusets café fick massor med extra kunder... som ville ha bakelser. Vi tillhörde patrasket som satt där och smaskade godsaker.


Lillflingan var den enda som haft feber, snornäsa och pirrig. Ludwig intresserar sig mest av att flingan har ett plåster, Medlaren har klarat sig utan större värk.


Nu bär det av till Eckerö på kaffebesök till familjen Elimä.

Av Lowa - 17 november 2009 20:34

Le en smula, det får ni göra .. härligt att jag kan underhålla någon med att jag lyckats släpa mig till Nya Avancia på Poweryoga .... det var kanon! Märkligt, jag tänker försöka ta mig dit flera gånger. Aino, vår barnflicka har väl aldrig haft så skojigt i hela sitt liv. Såg den här vigulanta *not* supertrendiga ( jaaa) .. köpte nämligen ett par svindyra tajta byxor att välla in fläsket i .. hmm.. javisst, det var förra gången jag hade ett iiil och tänkte börja på pilates en 2 ggr i veckan.. ja, det avtog rätt hastigt (gick ca 3 ggr) men.. jag har dock ngt att skylla på ... alla små löss som jag avlat fram... ingen sitter på pilates höggravid, inte ens den här *motionsivriga* primadonna.


Nya tag med härlig motivation, frågan är bara ... Hur länge?

Av Lowa - 16 november 2009 22:07

Storflingan min är väldigt intresserad av musik och igår skickade hon en grej som var rätt gullig...


Av Lowa - 13 november 2009 20:08

Det vill jag ha till Åland..... en flexibel nätmatvarubutik som säljer och levererar matvarorna direkt hem till dörren. Förståss skulle snålfia också vilja ha denna service gratis och varför inte, de här levernaskostnaderna påstås ju vara inräknade i våra ockermatpriser *finurlig*. Tänk vad många seniorer, handikappade, dagisar och stressade småbarnsföräldrar som skulle nappa på att bara knacka hela matinköpet hastigt och lustigt på en färdiglagad lista färdiglagad lista, ungefär som om man beställde från Netanttilas webbshop. Samtidigt skulle man se om varan är slut. Fy bubblan vad detta skulle underlätta och vad glad man blev att slippa släpa på vråltunga matvaror. Citylivs är ju duktiga på att plocka ihop och leverera, men nätbutiken lyser med sin frånvaro eller hur?

Av Lowa - 13 november 2009 19:56

Jag säger bara Konditori Choklad. Mums, mums filibabba ... vilken fantastisk jordgubbsbakelse jag idag har ätit och inte nog med det.... valkarna har utökats med ytterligare en (lite) för stor bulle också. Vad skall man göra då när fredagskaffebrödet bara så där dyker ner i magan? Tvingad, ja nästan av artighetsspöket som irrar inne i skåpet... surrandes i huvudet ekar spöket gång på gång.. .. mmmm .. ät ... ät den där smarriga bakelsen. Slafs, och vips så har den slunkit ner. Jordgubbsbakelsen som kostar över 4 EUR st... Köpt! Äten! och lycklig är jag för det...

Av Lowa - 13 november 2009 19:48

Fint! Barnflickan från Estland har nu vågat sig hit på besök... en liten analys av denna unga tjej är följande...


- kräfta (dvs.. känslig men hård på ytan) ... frågan är om hon klarar denna trollgummas framfusig funderingar.

- hon har rätt dåligt självförtroende men va faan... rätt tuff är man väl ändå om man vill sticka till ett främmande land, utan att kunna språket och ta hand om 5 ungar.


Vi funderar vidare...

Av Lowa - 12 november 2009 19:48

Men, nu skall jag för er berätta... det lönar sig att ha annons efter barnflicka, ja .. speciellt om man är singel... idag har det ringt 3 st killar som vill komma hit och sköta hushållet och ta hand om 5 barn. Okeeej, den ena har ringt ca 3-4 gånger för han vill verkligen börja här. Undrar skojar med mig lite?? .. Annars singelmammor.. de här skulle kanske vara en grej för er.. jag tror att jag håller mig till vår Estniska tjej som kommer intomtande hit i morgon efter jobbet.

Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards