Alla inlägg den 10 november 2010

Av Lowa - 10 november 2010 06:07

Nu är det dags att boka för den som vill vara med i Vasaloppet. Vi har ju faktiskt den oträndade "hemliga" förmågan i vår tanke. Hur har det gått för denne man? Äter han bara morötter, sparris och andra rotfrukter nu, eller lever han på som om aldrig någonting hänt?


Jag har dock frågat om lite tränings tips för att underätta Vasaloppsmannens liv. Alltså, snarare att han hålls vid liv under hela loppet. Nåja, igår hade han världens chans, snö upp till näsan ute så bara att börja träna.


Träningscoachen Jim gav följande råd: Kom ihåg att börja säsongens träning med att skida de första 200 km utan stavar för att få rätt teknik. De du grabben. Den här vill jag först se innan jag ger mig till startbanan för att heja. 200 km (shit pomfritt) undrar om man skulle klara skida från Mariehamn - Jomala i dagsläget utan att ligga slickad längs skidspåret.



Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards