Alla inlägg den 3 februari 2010

Av Lowa - 3 februari 2010 04:35

Här om dagen var jag till världens bästa bensinmack. Ja men förståss. Edos bensinmack. Körde först förbi, kikar in i den lilla butiken. En man står ensam och lurar, tittar ut på den heltomma enda bensinstationen.


Vänder om eftersom jag inte på säkert 10 år varit dit och tankat. Tänkte för mig själv, näää du kvinna... om du nu envisas med att tanka den här bilen med jämna mellanrum så är det minsann dags att stödja den här stationen. För er som inte vet, det finns bara en mack, ägaren och en minimal butik. I butiken hittar man en gammal kassamaskin, ja och en massa bråte.


Ägaren, en verklig man med en portion utstrålning och härlig värme. Jag blev så glad när jag hade varit till Edos och tankat så jag har nu uppmanat alla att stödja denna lilla rörelse. Lovar er, den här mannen har läst boken : Det goda värdskapet. Service, ett glatt varmt leende och dessutom medmänsklighet.


När herremannen listat ut vem jag var så bad han mig hälsa till min mor följande:


- Din mamma har glömt här en halv flaska kylarvätska. Om du vill så kan jag komma över med den någon dag. Hon hade nämligen en bil som hon inte ville skvätta ner med en massa så vi lämnade den här, ja.... det är nästan 10 år sedan.


Vem i himmelen skulle spara på en flaska som en kund lämnat kvar för 10 år sedan.   Nix, inte jag i allafall men uppmanar dock alla att testa tanka hos Edos så fort ni kan.

Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards