Alla inlägg den 18 augusti 2010

Av Lowa - 18 augusti 2010 20:59

Ögonlocken slets upp av en vrålande mobiltelefon och ett fasligt ösregn. Vilken hääärlig morgon. Jag är inte ironisk om ni tror det. Näääääääj minsann. Jag älskar regnet men just den här morgonen blev det bara för mycket.


Alla små trollen fick mat, även fast de inte var hungriga så där tidigt på morgonen. Vad gör man när alla vägrar äta? Just det, är pedagogisk. . . jooo, tjena... undrar sa flundran hur många? Behöver jag berätta min beprövade strategi..? Muta, kan hjälpa... bara man inte mutar med pengar. Man blir sisådär pankare än pank. Ni får allt komma på er egen strategi, min egen är nämligen hemligstämplad. (puss)


Påklädda gossar (hurra) även fast alla verkar vara halvblinda eftersom de inte hittar kalsonger i kalsonglådan, strumpor ur strumplådan, byxor från byxhyllan och så vidare. Det kanske kallas curling mamma som halvnaken springer från rum till rum för att få kaoset att halvera. Nåja, vi lyckades ha alla färdiga kl 9:00. Då börjar jag arbeta, och inser plötsligt att Lillflingan inte luktar hallon precis. Nix, de var en brun rar sörja i brallan. Tjejen skall ju vara torr och protesterade lite granna. ÅÅÅhhhh, vilken ljuvlig daaaag sjöng Trollmor medan rumptvätten härjade.


Seså, inga sådana fasoner. En sak i taget. Finemang. . men blev lite fundersam. Småkillarna hade bara gått ut liiite i plasket när mamma styrde upp Lillflingan.... och gossarna var plaskvåta. Byte av kläder på 2 till alltså. Just precis, jag fattar.. behöver nog träna lite mera på den här logistiken och 5 barns mammastrukturen.


Fina och torra barn på väg till Mommi som skulle få gänget till dagis. Vill åter igen berömma de ljuvliga tanterna. Dessa tanter kan verkligen sprida varm och go energi. Nåja, vidare i morgonäventyret. Bilen behövde akuttankas. Kastar mig ut i ösregnet, ser ut som en nerdräkt katt med slafsigt hår, plaskvåta skor och kläder lyckas vi få några soppadroppar i tanken. Skönt tänker Trollmor och kastar sig in i bilen. Där sitter en liten sockersöt trollunge som förklarar att hon vill gå och kacka. Kastar mig ur bilen, river upp dörren för att hitta närmaste toalett och inser... det är redan försent. Nu vill jag släppa mig fullständigt galen. . . men vad gör man? Vänder om bilen för att fara hem och hämta nya kläder. Kan ju inte fara med tjejen nerpissad till dagmamman. Det går lite tvätt åt hos oss, om ni undrar.


Omklädd och uppklädd till tårna, kör jag i raketfart till den härliga dagmamman. Ger tydliga instruktioner om Mommis assistance service om Lillflingan mot förmodan skulle bli sjuk. Ja, mamma som man är så finns det där lite inbyggt i oss mammors intiutionsförmåga.. . gumman min liggen nu nämligen med feber.


Så, jag lyckades komma till jobbet förståss om så inte riktigt i tid. Fick därav också jobba över, ta världen med ro. Mommi hade killarna hemma hos sig och de fixade dockor till dagis.... (vilken lycka att mommi hjälper oss med detta även fast Trollmor älskar att sy, eller så jaaa...)


Grattis igen till älskade Storflingan som fyller 13, barnens kusin vitamin Anna som fyller ja, sisådär 18 och grannbruden som också firar idag.







Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards