Alla inlägg den 24 augusti 2010

Av Lowa - 24 augusti 2010 23:16

Inte undra på att gubbarna gnäller att vi gör av med pengar...


Enligt undersökningar i huvudstadsregionen tar frisörerna mera betalt av oss kvinnor för en klippning än av män... detta trots att det enligt lag bör vara en jämställd prissättning för samtliga. Tror att de flesta kommit undan eländet med att sätta långt hårs tillägg. Vilken soppa?


Då vill jag fortsätta soppan med att fundera på varför barnens gummistövlar har samma prisklass som mina även fast jag åtminstonde hoppas på att mina 38:or är större än Lillflingans 24:or.


Kanske flygbiljetterna till Thailand borde gå ner i pris för oss tantor istället eftersom vi i "vissa" fall räknas som lättare än män, även fast vi kvinnor kanske har "lite" mera bagage.


Vad sägs, lite mera lagar kanske?   

Av Lowa - 24 augusti 2010 22:29

Åh nej, tro inte att jag tänkte hänga ut gubben min naken på nätet. Denna gång handlar det nämligen om Finlands bidrag till det Nordiska rådets filmpris 2010.


ho,ho säger jag bara. Jääätte intressant verkar trailern.


Elokuvatraileri Filmtrailer.com in kanssa


Sååå, kommer den stora frågan. Kommer denna film att vinna den enorma summan: 47 000 EUR eller inte?

Av Lowa - 24 augusti 2010 22:16

Lite förvirrad som vanligt. Morgonen gick galant. Småtrollen klara i tid, mamma med förståss men tyvärr oduschad med skitit hår. Tänderna borstades i allafall. Man får vara glad för det lilla, eller hur?   


Dagisavlämningen löpte som smort och sedan bar det av till nästa station. Dagmamman. Vägarbetet kom ivägen och en mega trafikstockning i lilla Mariehamn uppdagades. Tankarna svävade i skallen och plötsligt var jag nästan framme på jobb, när jag hör ett smaskande hummande på en tutt (napp). Precis, Lillflingan hade tydligen tänkt följa med mamma på jobb den här ljuvliga dagen. Så blev det dock inte. Jag som trodde att jag hade lyckats, en endaste gång komma i tid till jobbet men jooo nää. H..vete! Tvärnit, u-sväng och tillbaka till trafikstockningen som visade sig ta halva dagen. (nästan)


... men, jag har varit på jobb. Babblat på som vanligt och seglat hemmåt igenom trafikstockningar... och klarat även denna dag, utan att städa men tack och lov fått mig en 3 minuters dusch och ett rent hår. Glad för det lilla, som sagt.

Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards