Alla inlägg den 1 oktober 2009

Av Lowa - 1 oktober 2009 22:22

Köpte en smarrig drömtårta idag... men barnen hann före.. de lämnade ju i allafall liiite ! Gråter


  

Av Lowa - 1 oktober 2009 22:09

Jooo tjeeeena! De här går jag inte på.. tror ni verkligen att de har ändrat samtliga skyltar på alla butiker på Åland? Att momsen sänkts från 17 till 12 % moms.. ja, det stämmer säkert.. men inte har de sänkt alla varor.. ja siddu det tror jag då icke! Tarvligt dyrt är det i allafall.. jag var nog och handlade idag och inte märkte jag någon skillnad alls.... däremot kvarstår den markanta skillnaden mellan de svenska och de åländska priserna.


sååå, istället för jooo tjeeena.. säg jooo scheeeeena!

Av Lowa - 1 oktober 2009 21:57

Hm, nu har skolorna kommit ut med lappar som man skall skriva på för att barnen skall få vaccineras. Hm, jag är minst sagt tveksam till de här. Enligt Tidningen Norra Skåne så skall vaccinet ha massproducerats och framställts så hastigt att ingen vet vad det kan ge för biverkningar. Dessutom innehåller det kvicksilver som de vill spruta in i våra kroppar... detta ämne som man avråder gravida att få i sig genom att äta insjöfisk.


Läkemedelsverket lär även ha fått garantier för att inte de skall bli ansvariga om någonting går snett, eftersom inga tester gjorts. Tänk vad många som har blivit sjuka av de amalgamfyllningar som taggarna preparerats med. Märkligt! Vad tycker ni, skall vi ge detta till våra barn .. eller inte?


HATAR NÅLAR SÅ SPARAR ER FRÅN SÅDANA BEDRÖVLIGA BILDER!

Av Lowa - 1 oktober 2009 21:51

Hårfärgning på gång  


Det är ju frisör jag borde ha blivit och Storflingan har trixat ihop bilderna så här fint. :) Söt som mamma förståss (fniss)

Av Lowa - 1 oktober 2009 21:38

Lurviga söta skor..  

Dom här lurvitussarna fick lilla Pärla också... vi får en riktig prinsessa till Lillflinga vi! :)

Av Lowa - 1 oktober 2009 21:14

Gustav med oboj runt heela ansiktet.  

Liiite tillgjord bild... hela tandraden syns vackert! Puss!


Vid middagsbordet bubblar säger plötsligt medlaren:


- Duuu Nicke, du skulle nog inte passa så bra i mammas kläder du !


Hmm, undrar varför han tänkte på det mitt i allt .... gissa vad vi alla skrattade! (he,he) Ljuvliga små troll! Flört

Av Lowa - 1 oktober 2009 20:50

Storflingan känner sig bättre och ville ha färgat hår idag. Ni kan inte ana vad jag har gått med på .. jopp, svart! Jag har nämligen börjat resonera lite annorlunda ..det är nämligen så här. Hon har tjatat om svart hår länge... jag har sagt nej, men mina argument varför jag sade nej var inte tillräckligt starka för att överbevisa att svart är en färg som inte passar barn... (12 åringar) .. hmm... så jag tänkte om... det är igenligen inte farligt för hennes hälsa om håret är svart. Det är inte så att den här svarta perioden kommer att hålla i sig resten av livet (förhoppningsvis).. men, skall jag vara ärlig.. märkligt men sant.. det såg mycket bättre ut än det röda vi kladdade dit för någon månad sedan.. sååå.. nu är hon svart och gillar det skarpt! Gullunge där! (blink)


Tyvärr fick jag inte ta bild ...

Av Lowa - 1 oktober 2009 20:46

Lille puppe kaninen är död, begravning har skett! Nu finns endast en kanin kvar, en som nu borde få ett annat hem. Barnen är föga intresserade av att ta hand om den här stackars kaninen och den här lilla lurviga krabaten behöver få  mera värme och kärlek, kanske tom lite mera frihet. Någon sugen på en lurvig vit utekanin med bur och allt så är ni väldans välkomna att ta kontakt med Trollmor genast.

Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards