Alla inlägg den 4 oktober 2009

Av Lowa - 4 oktober 2009 20:00

Lagom mör traskade Trollmor hem från Arken, när hon nu hade sett att vakterna låste stället på korrekt sätt. Höga klackar ja, det var kvällens skoval... men ruggit vad man ångrar sig när man gåendes får för sig att stylta hem. Urk, övervägde vid varje korsning att ringa till taxi för att slippa detta motionspass.


Väl hemma somnade jag som Pippi Långstrump, med fötterna på huvudkudden och detta bara för att Skogstrollet och alla barnen redan trängdes i sängens övre kant. Ho,ho.. kan säga att jag var trött och såg blixtrande stjärnor när Lillflingan fick för sig att ha välling vid 7 tiden på morgonen, och inte nog med det ... vilden måste på bestyrrunda till dasset. . . och karl som han är.. ni vet... det brukar ta lite tid de där! *pust*


Nåja, sedan var det bara att ta sig i kragen... städa upp villan och fixa till Elias släktkalas.

Tjejtjusaren  

Ja, bilden har jag tagit i smyg för han vill aldrig vara med på bild nuförtiden. Kan de bero på att han hamnar in i bloggen måntro?


Sedan hade vi Storflingamys och babblade med lite gäster.

Mamma & Storflingan     


Lillflingan bara önskar hon vore ute med de andra barnen... *gulle mitt*


Tänk om man fick gå ut och leka


... och medlaren underhöll sällskapet med lite trix.     

Gustav på luriga upptåg  


... fullt ös utomhus medan vi tanter och gubbar njöt av lite lugn och ro samt kaffe & glass.


  

Lilla Stephannie var också på besök, jag bara älskar så här små, små småtroll. Så fin hon är i tajts och klänning. *mys*

Stephanie  


.. som ni kan se har lilla Stephanie en krok i näsan för att hjälpa hormonerna och rätta till näsan eftersom denna lilla tös tyvärr måste opereras för gomspalt. Nuförtiden tejpar man ihop läpparna så här i 3 månader för att sedan operera munnen.. och de här kommer att bli så bra såå. Det bästa av allt var ju förståss att jag fick lite mysa med lillan... de e så ljuvligt de tycker jag.

  


Marika verkar vara lite babysjuk eller hur? .. men Lina är ju snart 18 år så kanske hon om en 10 år producerar smått.


     


Lina hade varit till frissan och klippt håret och dessutom lyckats färga de hela med en finfin färg.

Evelina  


Tici och Sara dök upp och kalasade lite .. men glöm inte telefonen.. killarna kanske messar Glad


 


Janne var också med i gänget och denna gång tror jag faktiskt att han slapp hjälpa till med datorn... hoppas i allafall men han kom på några lysande idér gällande elen såå.. nu återstår att vänta på under!


 Guffar Janne    


Lillflingan yrade runt men fortfarande har vi inte sett de första stegen staplats.. ni kan tro att vi försökt få lillan att gå men ... vi har total misslyckats *snyft*.


Ljuvliga värld!  


Gissa om sängen nu känns lockande efter att alla små trollen somnat sött? Det är inte lätt att vara på topp när det gäller klassträffar och barnkalasande. Nu blir det inte att slafa som Pippi i allafall... nix, rätta vägen i sängen med en varm och gosig gubbe vid sin sida. Hoppas att lilla Aino klarar sig från flunssan nu bara.. hon hade en eländig feber när hon kom hit i dag sååå hoppas att hon kryar på sig.

Av Lowa - 4 oktober 2009 18:15

Just det, 20 år sedan vi gick ut 9:an.. vilket elände, börjar man bli tant?


Det fantastiska i denna tantbedrövelse är att vi träffades igår på Dinos med 22 ivriga filurer. Alla förväntansfulla att få smaskiga detaljer om vad som hänt efter 9:an. Vi åt väldigt god mat på Dinos, pepparbiff med klyftpotatis och lite rödvin förståss.


Det härliga var att vi också höll ihop hela kvällen ... även på Arken hör och häpna! Dansade, skojade och lallade om gamla minnen. Tyvärr hade jag ingen kamera med mig .. *sur* och de bilderna jag tog med mobilen blev bläcksvarta. *frust*


Nåja, kort och gott en mycket lyckad kväll! Det här gör vi om tycker jag!

Av Lowa - 4 oktober 2009 18:07

Bowlingkalas igår för Elias och hans vänner.. riktigt skojigt och perfekt idé om man känner för att aktivera 15 st killar i 9 års åldern.


Elias Bowlingkalas  


Det kostade ca 7 Eur per bana och man fick ta med sig en tårta att bjuda på om man köpte en trip till var och en. De e väl fyndigt i allafall tycker jag!

  

Monica hjälpte till och tog Lillflingan så att vi kunde styra upp barnkalaset.

Filip bowlar duktigt!  

Filip förklarar för alla hur de här skall gå till.. *ler* Lik mamma .. eller pappa?

Ska jag ..eller ska jag inte?  

.. hmm... och vilden funderar på om han skall ta en kaka till eller inte?

Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards