Alla inlägg den 22 oktober 2009

Av Lowa - 22 oktober 2009 21:08

Fotbollsdagen japp, dagen då middagen måste vara klar på några sekunder, då alla måste matas, kläder organiseras ihop och förväntansfulla småtroll som helatiden undrar när de skall få fara. Det om någonting är ljuvligt!


Medlaren överlycklig han hade gjort ett mål, härligt! Tjejtjusaren lite halvsur för de har ingen tränare. Vart har denna fottisvärld riktigt tagit vägen. Vi får nu betala avgifter så att barnen skall ha möjlighet att träna samtidigt som ingen vill träna dem, och vi föräldrar förväntas träna ett helt lag. Vem vet om de verkligen har kunskapen att motivera, organisera, strukturera upp fottisen så att barnen blir duktiga. Speciellt om föräldrarna som tränar gör det bara för att de nästan blir tvugna till eländet. Dessutom kan jag för er berätta, jag förstår nog om ingen ville ha mig själv som tränare..  jag kan knappt sparka på en boll.. och om jag mot förmodan lyckas, ja.. då har vi nog bollen käpp rätt åt diket. Just det!


Vart har de finfina klubbarnas tränare tagit vägen? Jaha, de har andra jobb ... ? Nu skall man som förälder vara fotbollstränare, kalenderförsäljare, korvmojjegumma och för att inte tala om ishockeyn.. då måste man dessutom sälja småkakor.. eller köpa alla själv.. bli fet och undra varför man inte har tid och vara för sig själv. Mina föräldrar har då aldrig suttit på alla mina aktiviteter, de är och var inte sämre föräldrar för det.


Nåja, slut ältat om fottisen och vidare ...


Vilden har idag varit ett riktigt guldhjärta som med sin härliga humor busat med lillasyster. Han lade sig raklång ner på golvet och började snarka, och sedan plötsligt sade han BUH! .. och vår lilla Pärla härjade riktigt tillbaka (ungefär som om hon skulle gräla på brollan) och han fortsatte... och fortsatte... sedan plötsligt går han fram till henne och kramar om henne och bara pussar om henne... och säger med glimten i ögat... Nu Päjä ska ja ääta oopp däj! och så pussar han henne igen... och hon skrattar högt och ljudligt. Det finns alltså många ljusa sidor med att ha dessa ljuvliga små och stora troll....Glad



Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards