Alla inlägg den 10 oktober 2009

Av Lowa - 10 oktober 2009 15:54

Vaknade med gott humör och Kattis fick sig en liten frukost innan hon tog sig vidare till jobbet. Storflingan sov en lång stund och när hon äntligen vaknade såg vi slutet av den underbara filmen. Det vackra vädret drog ut oss för att köpa lite Berlinermunkar (mums) och trip från Minimarket.


Frida fotograferade helatiden och kika här på Minimarkets kryddhylla...  ja, som ni ser har de en del kryddor.. med etiketten åt fel håll. *nickar*

  


Sedan traskade vi vidare till Alandica på Obscuras fotoutställning. Härligt! Vi skulle säkerligen ha varit längre om vi inte hade haft 2 st små troll med oss.. visserligen sov de små ljuvligheterna men med ytterkläderna på sååå det blev säkert lite varmt de där...

  

 nåja, men vi fick lite inspiration för att gå vidare och fotografera i naturens alla de hörn.

  


Måste bara få säga att de här lilla huset är för ljuvligt, dessutom ser man även att vattnet låg rätt högt upp denna underbara höstdag.

Lilla holmen  


Traskandes gick vi ner mot Lilla holmen för att mumsa i oss våran picknick.. som ser ut så här *slörp*

Berlinermunkar  

Gissa vem som blev glad att få denna vackra och otroligt goda munk.. jepp, vilden!

  

.. så kikade vi lite på fåglarna, kaninerna och bara njöt av tystnaden och naturen...

Höstbild     


Vi hälsade även på fröken Trollslända, ren natur alltså!

Trollslända  


Den här bilden är en av mina favoriter... får mig och tänka på den häxan som om och om frågade sin spegel:


- Spegel, spegel på väggen där... säg mig som i världen vackrast är...!


Spegel, spegel på väggen där!  


Efter lite gung i gungan, munk i kistan och funderande på vart Skogstrollet tagit vägen började vi vår resa hem genom Tullarnas äng. .. och träffade på herr påfågel som satt på skorstenen och kikade på ungarna sina som traskade nedanför.


.. en uråldrig laburint sparad för att visa oss hur man njöt av naturens leksaker förr... stenar igen då.. dom ploppar tydligen upp lite här och var nuförtiden. 

 


... och naturligtvis ser Mariehamns stad till att vi inte missar att dricka vatten

       


... och Lillflingan fick NOG.. hon ville hem till pappsen som varit borta på baluns till Föglö med en jobbkompis. Hem kom Skogstrollet medan jag nästan var på väg att anmäla gubben försvunnen eftersom han i vanliga fall ringer ca 100 gånger per dag.   


Lillflingan

Lillvilden plockade vackert maskrosblad till vår egen kanin men gömmer sig lite finurligt för syrran.

   

De här var väl också en vacker prästkrage som snart knäpps av vinterns kalla dagar.

 

Äntligen hemma och dags att laga mat. Skogstrollet och Medlaren har tagit sig hem och nu är det bara att ta det lugnt och njuta av den lediga dagen. 

Av Lowa - 10 oktober 2009 08:14

Måste bara berätta en grej som mitt kära gudbarn (4-5 års åldern) gjorde en gång... han traskade in till hälsocentralen för att besöka doktorn och anmälde sig hastigt till sköterskan i luckan:


- Hej, jag heter Wille och jag är skytt!

- Tack, det var ju en väldigt bra information de häran... säger sköterskan


Det här kan ta mig till tårar ännu... undrar om han blev färgad av mammans & mina horoskop funderingar! Skrattande

Av Lowa - 10 oktober 2009 08:11

Tillbaka till horoskopguiden... jag har nu fått nys om varför just jag fått lilla vilden i oxens tecken.. det är för att jag skall lära mig att släppa taget. Ingen styr över en oxe och de kan allt själv. *vimlar med ögonen* I know! Just så är denne lille herreman... och Lillflingan då.. varför hon har dimpat ner i familjen är för att skyttebarnet kommer till de familjer där mamman har för mycket att göra... .. (ha,ha) .. de säger väl allt va ? *ler*

Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards