Alla inlägg den 8 oktober 2009

Av Lowa - 8 oktober 2009 21:48

Okej, jag har lugnat mig lite .. men måste ta itu med lite samtal i morgon. Vi får se om jag får en förstående gubbe i min omgivning eller om jag måste ta itu med fru FLERBARNSMORSA attityd. Behöver jag säga mer... man blir lite bitsk och ragatig när man måste trilskas dagarna i ända med Skogstroll, småtroll, mellantroll och tonnårstroll.. och trodde ni det räckte där .. nix, sedan är det dagis, skola, barnomsorg, samhället och sist mina damer och herrar.. sist kommer faktiskt det här eländiga bilskrället. Jag skulle inte ha tid med de här alls. Men, det har inte gubben min heller.. för han har då inte kört när det bombat upp en hög med stenar.. Nej, nej ... de tror jag de.. skulle detta hänt Skogstrollet hade jag väl också fått ta itu med eländet. . . är det inte såå.. vi kvinnor får göra de här obekväma samtalen och undras Varför alla tycker att vi kvinnor är riktiga KÄRRINGAR???? *morrar* 


Jag hatar ordet kärring, nedvärderande fult och bevisar självklart endast en sak .... minimalt ordföråd och en vriden kvinnosyn. Bra! Nu fick jag det sagt! Ni märker va.. lite eldvriden ännu!


Jaha sååå... idag har jag alltså fått ringa (förutom hela världen) till min underbara barndomsvän Skoggi (som dessutom fyller år idag.. och i allt elände måste han påminna mig om saken.. ja, ja.. illa mycket illa.... men han fick mig att komma med bilen till Bilhallen, ringa till Landskapsregeringen som hänvisar mig vidare, ringa till försäkringsbolaget som hänvisar mig vidare, ringa till Schakten som hänvisar mig vidare och sedan hann jag inte mer. . .  förutom till polisen och göra en anmälan förståss och som hänvisar mig vidare... (åh).


Tänkte söka mig vidare till polisen nu... så att jag kan leka spion och utreda de här grova stenbrotten... så att inte offret behöver lägga ner onödig energi på stenar. Aha, nu klicka det... hallooo.. Stenar skall ju ge energi, kanske det var de som var meningen här... okej! Imorgon ses vi kring Svibybron.. på stenjakt!


Tänk att  det vara så här svårt faktiskt? Nästa gång kommer jag att ringa till polisen direkt och stå kvar på den fina bron. . . och alla de som hänvisat mig vidare idag för vackert vänta på sin tur.. alltså när polisen har tid att komma och kika, investigate var i himmelen stenfundering nu är!!! Nergrävd säkert vid det här laget! Lovar! De hörde nog vad som hände de där gubbarna som jobbade vackert!

Av Lowa - 8 oktober 2009 21:23

Gustav in action!  

Gissa om jag hade en mäkta stolt Medlartroll hemma idag.. jo, jo minsann.. herremannen skulle fara på fotboll, och vet ni vad.. han hade fått nya skor, benskydd och fottis strumpor av sin far. Den här dagen var fantastisk att se.. glädjen, spänningen och förväntan.

Här har vi de nya SNABBA skorna... som kommer att göra Medlaren till vårt 2:a fottisproffs...

Fottis skor   

och så skydden då förståss.. Medlaren bestämde sig genast för att de här skydden måste användas ofta...

Benskydd   

  

Hugo och Eric ville också börja på fotboll, så hastigt hade vi bilen full av förväntansfulla barn och vuxna också förståss... för såå nyfikna var vi alla att vi inte kunde missa denna stora händelse.

Gustav & Hugo kikar tålmodigt   Eric tränar ..  


Nicke och jag delade upp oss... vi har nämligen rätt mycket fottis här i familjen på torsdagar.. tjejtjusaren har också fottis, samtidigt förståss. Såå, lillvilden fick följa med pappa och lillflingan med mamma.


Neo och Solveig styrde också upp truppen och de härliga var ju att pojkarna var så ivriga att de sparkade lite hjt och dit. Va gör de då... huvudsaken att vi har roligt!

  


Ja, här ser ni de två som verkar äta mest med mat i familjen... *vimlar med ögonen*

2 tjockisar  

Av Lowa - 8 oktober 2009 18:31

Förbannad! Körde på en sten idag på Svibybron och ingen verkar ha lust att ta ansvar! 2 st däck förstörda av stenhelvetet och jag tror att jag ringt runt hela världen för att reda ut vem som bär ansvaret! Såå, det slutade med en polisanmälan men i morgon bitti skall jag ta itu med ytterligare en station. Bilen förde jag direkt till bilfirman för koll eftersom det lät som om jag kört över en traktor. Inte skall det ju finnas bamsestenar på vägbanan heller... och inte vill jag betala de här kalaset. . . jag har alltså 5 troll att mata istället för att mata en fjantig bil. Usch! Surar!Rynkar på näsan



Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards