Alla inlägg den 29 oktober 2009

Av Lowa - 29 oktober 2009 22:11

Va? Är inte det märkligt... vi klarar inte klä på oss.. vi finländare! Minns själv när man var i tonnåren... då gick man halvnaken på vintern.. så gör min Storflingan hon med... jag får springa efter madam och checka klädvalet... igår ville hon gå till skolan... i kortärmat, utan jacka... ja, ja.. jag var likadann.. men inte undra på då att vi finländera tydligen förfryser sig, detta enligt  österbottens tidning. Deras nättidning är dessutom rätt bra, tycker jag .. ja, ifall ni nu undrar.

Av Lowa - 29 oktober 2009 22:00

... mmm... och jag är inte alls i skick... Har varit till läkare idag för vaknade med en stor, eldande röd, handflatsstor märkligt exemelände på ena höften. Har inte tid att bli sjuk nu sååå ... Medimars telefon gick varm av denna tanta idag... jeps, dessutom var jag dit och visade upp eldflamman.. men, jag skall ta burana och sova med eländet... har nog tagit bild... men insåg hastigt att vem i himmelen skulle vilja se min slattriga höft (hö,hö) ... just det, ingen! Så bilderna är raderade, och tuschpennan har dock användts runt eländet för att upptäcka eventuell minimal förstoring denna natt. Hmm.. vi får välan se!


.. men som sagt jag har inte tid att vara hemma från jobbet! Dels, för att jag måste ha min ljuva stämma irrandes kring de åländska telefonledningarna och jag har 5 barn och en gubbe o ta hand om... räcker inte det argumentet för att se till att bacilluskfunderingarna bara skall försvinna??? Det tycker jag!

Av Lowa - 29 oktober 2009 21:56

Det har jag glömt och berätta åt er... Storflingan har fått linser för hennes syn har blivit sämre... nja, eller vad man nu skall säga .. hon har ett brytningsfel, men nåja.. lite tidigt med linser kanske men bättre än ingenting. Såå, idag fick hon ett par halloween linser .... gula, lite häftiga är de i allafall!


Storflingan är dessutom hemma igen.. sååå mysigt att få ha denna söta tjej hemma.

  

Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards