Direktlänk till inlägg 8 oktober 2009

Sten spion

Av Lowa - 8 oktober 2009 21:48

Okej, jag har lugnat mig lite .. men måste ta itu med lite samtal i morgon. Vi får se om jag får en förstående gubbe i min omgivning eller om jag måste ta itu med fru FLERBARNSMORSA attityd. Behöver jag säga mer... man blir lite bitsk och ragatig när man måste trilskas dagarna i ända med Skogstroll, småtroll, mellantroll och tonnårstroll.. och trodde ni det räckte där .. nix, sedan är det dagis, skola, barnomsorg, samhället och sist mina damer och herrar.. sist kommer faktiskt det här eländiga bilskrället. Jag skulle inte ha tid med de här alls. Men, det har inte gubben min heller.. för han har då inte kört när det bombat upp en hög med stenar.. Nej, nej ... de tror jag de.. skulle detta hänt Skogstrollet hade jag väl också fått ta itu med eländet. . . är det inte såå.. vi kvinnor får göra de här obekväma samtalen och undras Varför alla tycker att vi kvinnor är riktiga KÄRRINGAR???? *morrar* 


Jag hatar ordet kärring, nedvärderande fult och bevisar självklart endast en sak .... minimalt ordföråd och en vriden kvinnosyn. Bra! Nu fick jag det sagt! Ni märker va.. lite eldvriden ännu!


Jaha sååå... idag har jag alltså fått ringa (förutom hela världen) till min underbara barndomsvän Skoggi (som dessutom fyller år idag.. och i allt elände måste han påminna mig om saken.. ja, ja.. illa mycket illa.... men han fick mig att komma med bilen till Bilhallen, ringa till Landskapsregeringen som hänvisar mig vidare, ringa till försäkringsbolaget som hänvisar mig vidare, ringa till Schakten som hänvisar mig vidare och sedan hann jag inte mer. . .  förutom till polisen och göra en anmälan förståss och som hänvisar mig vidare... (åh).


Tänkte söka mig vidare till polisen nu... så att jag kan leka spion och utreda de här grova stenbrotten... så att inte offret behöver lägga ner onödig energi på stenar. Aha, nu klicka det... hallooo.. Stenar skall ju ge energi, kanske det var de som var meningen här... okej! Imorgon ses vi kring Svibybron.. på stenjakt!


Tänk att  det vara så här svårt faktiskt? Nästa gång kommer jag att ringa till polisen direkt och stå kvar på den fina bron. . . och alla de som hänvisat mig vidare idag för vackert vänta på sin tur.. alltså när polisen har tid att komma och kika, investigate var i himmelen stenfundering nu är!!! Nergrävd säkert vid det här laget! Lovar! De hörde nog vad som hände de där gubbarna som jobbade vackert!

 
 
Surmorsan

Surmorsan

9 oktober 2009 09:53

Gud så sur jag hade blivit om det hänt mej o min bil. Klart dom måste ersätta däcken, men först måste man ju slåss en evighet... Inte konstigt man blir en ragata såna gånger. Men kärring, aldrig!

Ha en trevlig Fredag, trots allt. :-)

http://surmorsan.bloggagratis.se

 
Annica

Annica

9 oktober 2009 13:09

Go Looa, Go Lotta!! :-) Det är bra med människor som står på sig, mera sånt tack! Trevlig helg på er.. glöm bilen nu under helgen ivf ;-) Kram

http://www.fameliasson.blogg.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

9 oktober 2009 16:31

Kan ju bara säga USCH och FY och ATTANS!
Men du, kärring är fult och nedvärderande, men käring med bara ett r är faktiskt riktigt rart...
Ynk-kram!

http://lambergsfrua,bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lowa - 20 november 2011 17:00

IIP- investor in people fick Mariehamns stads barnomsorg för något år sedan. Undrar om den tjusiga stämpeln gäller 2012?   Mariehamns stads prioriteringar gällande barnomsorgen är troligtvis katastrofal. Överbevisa mig gärna, tack. Är det sunt at...

Av Lowa - 2 september 2011 11:47

Åland är inte "safe" för våra barn mera!   Jag är en förälder till både små och stora. Jag är rädd, precis som du säkert också är. Alarmerande rapporter från Landskapsrevisorerna visar att polisen behöver mera resurser mot droger, fältarna vädjar...

Av Lowa - 20 juli 2011 09:34

På den här gatan i stan kan det hända lite vad som helst. Ja, just det ... som   Lillflingan har nu fullt upp med att rymma till sin kompis Ebba som bor något kvarter från oss. Själv är jag så gott som naken hemma när lilltjejen med bestämda steg...

Av Lowa - 18 april 2011 14:36

Gustav har fått sig lite nya utekläder från Familia och måste säga att de verkar vara fantastiskt bra.   Lindberg barnkläder, jacka och byxa för 82,50. Ett svenskt märke. Detta funktionella skalplagg/set (jacka och byxa) är tillverkat i vårt v...

Av Lowa - 3 april 2011 21:47

Har nu varit hemma i en vecka och haft "semester"... barnen har turvis spytt som sprutande dinosaurier... så ett antal lakan, kuddar, täcken, kläder, handukar, toalettstolar, händer, munnar, hårstrån, golv, tänder och gud vet vad har fått sig en bakt...

Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards