Alla inlägg den 15 juli 2009

Av Lowa - 15 juli 2009 22:41

.. av att steka fläsket på stranden och motionera bland fiskarna..????


Nej, siddu tydligen har jag missförstått det hela ordentligt.. det är därför alla andra mammor bantar stenhårt för att klara av att sitta på stranden alls... ja, för där sitter man bara, huvudet irrar från ena sidan av stranden till andra sidan av stranden. Jag kan i allafall räkna till 5 ... för jag gör det ca.. 100 gånger om dagen... 1,2, 3,4 och så 5.. bra! alla är vid liv! så tar man sig ett kex, som tröst att man duktigt trackat in trollen. .. ja, så kaffe! ... och så inräkning av troll igen... ja, och så lite ostbågar kanske.. salt är bra.. alltid bra med salt (he,he), sååå .. något att dricka, drickar är en nödvändighet gott folk och så ... checka lite troll igen, och så... en riskaka kanske.. ? mm.. och så en bulle... en macka.. jodu.. de är fantastiskt med macka på stranden... and so on...


Inte undra på att man ser plöffsigare ut för varje år som går.. det är ett evigt dilemma... ju flera barn.. ju mer mat till stranden (fniss)

Av Lowa - 15 juli 2009 20:41

Lillflingan sjuk, feber... och så återstår orosmomentet och den stora frågan.. 3 dagars feber eller tänder? Gubben min går på trådar så fort lillfllingan är sjuk och han blir märkligt nog ännu mera nervös än vanligt... månne de vara för att hon är tjej? Gubbar, ja inte förstår man sig på dem inte! (he,he)


Annars då, ja... simstranden har vi invaderat idag med Anna & Jess och barnen.  Niclas & Jess ville sitta bland algerna på Möckelö havsbad medan jag tycker det är slött och sitta där vid en strand som staden nästan lagt ner ... ingen har gjort något där på år och dar och måste då säga att det såg besvärligt ut ... campingen är tydligen inte mera en camping.


Jag kommer ihåg när min brorsson Marcus och jag rodde över från Langneskär för att gå hela långa vägen till campingen och köpa en varsinn glass och godispåse. Stora bumsiga gummistövlar, oborstade hårtroll kom spatserandes där på grusvägen.. förväntansfulla och glada! Inte för att få kika på nudisterna som på den tiden simmade på "nakubadet" .. nix, pix .. skall sanningen fram så har jag fortfarande inte kommit på riktigt var de var de hade ett nakenbad.... så det var de om de..!



Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards