Alla inlägg den 2 april 2010

Av Lowa - 2 april 2010 22:54

När jag var barn fick jag lära mig att man definitivt inte hade bilder på sig själv uppe i sitt rum. Då var man för ego. Så, här bjuds på lite egoism.


Så här såg vraket ut i morse. Trött, trött och åter trött. Uppsvullen och grinig över att jag inte fick ligga och dra mig i sängen. Tänk att man ser ut så här när nästan alla trollen är borta. Äsch, ryck upp dig människa och ladda batterierna.. sluta jomma och börja leva i denna underbara värld.

     


Tack och lov hade Skogstrollet förstånd och ta småknoddarna ut på promenad så att jag fick pyssla på här för mig själv lite.. och simsala bim... en lite piggare dam, något rynkig med slickat hår och kattögon som Charlotte Perelli     


Tips! Var och plockade ögonbrynen till Klipp upp igår, och måste faktiskt säga att flickorna där är väldigt duktiga. Dessutom har de ett bra pris 6,- EUR. Lovar, jag har varit till de flesta av Ålands ögonbrynsplockare så vet vad jag jamsar om.

  

Lillflingan ja, hon spelar oss ett spratt och klättrar upp lite här och var. Gäller att hänga med de här små lössen när de upptäcker de höga höjderna. 


Så, nu har jag trotsat barndomen ordentligt och bara satt in en massa egobilder på bloggen. Det är bara för att min väninna in den europeiska skidorten skall känna igen sin mentor vraket när hon kommer tillbaka. :) Gustav tyckte också att det är förskräckligt att Eric (bästisen) bara sticker iväg och skidar så där... såå, nästa år tänker han komma med dem.... om ni undrar.

Av Lowa - 2 april 2010 22:46

  


Vilden vaknade med ett glatt leende i morse och ville fara och "pimma" till Mariebad ... schnäälla, schnäälla mamma..


Trollmor har ett projekt just nu och det är att få vilden helt torr. Vet inte om detta kommer att lyckas på 4 dagar men man kan alltid ge det ett försök. Tyvärr har vi då inte lyckats vidare bra idag så tvättmaskinen rullar på med väldans fart. Något måste ju mamma ha och göra tycker Vilden.   

Av Lowa - 2 april 2010 22:36

Min kära bror med fru traskade in och önskade glad påsk idag. Roligt, och inte fick jag bjuda på kaffe för de hurtbullarna var ute och traskade och letade efter nummerplåtar.. ja, platespotting förståss. Nu letar han efter nummer 200 på bilar och motordrivna fordon. Har någon nummer 200 så skrik till. Jag själv har inte lyckats så bra.. ja, rättare sagt det går så dääär... letar fortfarande efter 4:an.

Av Lowa - 2 april 2010 22:32

  

Det här är min utsikt på arbetsplatsen och nej, jag sitter inte inne på kåken. Nix, har ett väldigt trevligt jobb men undrar om jag borde diskutera med chefen om utiskten??? Hmm.. vad tycker ni   

Av Lowa - 2 april 2010 11:37

Badat fläsket

Tro det eller ej, ígår tömde jag basängen vid Mariebad igen. Rastlös som aldrig förr fick jag för mig att ta mig till badet med Lillflingan och Medlaren. Skönt, det var nästan tomt i lokalen. Lillflingan var dock megasur.. för hon ville bada nakupelle och inte ha något baddräkts tjafs på sig. Nåja, flingan fann inte denna gång och lyckades ta oss till basängen.


Övernattning

Idag ville Medlaren sova hos min barndomsvän Skoggi och rara Lilli. Förväntansfull och med raket påklädning hämtades herremannen för att få umgås lite med Gottby gänget.


Tomt hus

Så, vi har det rätt tomt här i huset. Lillflingan sover, vilden ute och leker på gården, Medlaren på äventyr, Tjejtjusaren i Skåne och Storflingan hos pappsen. Skogstrollet har tagit sig ut och tvättat bilarna och jag "städar" för tillfället, som ni märker.   Barnflickan, ja hon har dragit till Estland en vecka och vi väntar bara på att fammo och faffa skall dyka upp på måndag. Skogstrollet önskar sig makrill om ni undrar. . . eh, ja inte en så vanlig önskan förståss men ni vet karlar skall ju vara lite kluriga eller hur.



Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards