Alla inlägg den 8 april 2010

Av Lowa - 8 april 2010 23:14


En sådan här bag - in - box vill jag bara ha. Lite märkvärdig skall man väl få va? Traska runt med denna häftiga vinbox gör väl inget. Lite guld och vittvins finess. Ni kan läsa mera om vinet på nättidningen DN.

Av Lowa - 8 april 2010 22:44

Jag skall börja plugga, för min egen skull mest. Jag längtar att få lära mig nya spännande saker. Lite rastlös, sökande personlighet.  Lifecoach med kognitiv inriktning i Stockholm. Antagligen blir det rätt tufft eftersom även denna stenhårda kruka har en hel hög med sprickor. Vissa djupa och outredda och andra ytliga små skråmor. Det gäller att rannsaka sig själv i minsta detalj så att jag en dag kanske kan hjälpa andra tokar som är lika förvirrade som jag.   Någon sugen att hänga med?



Av Lowa - 8 april 2010 22:30

Då blev man fast igen då.... kvällsmacka, eller skall jag kalla det nattmacka? Inte undra på att man inte minskar i omkrets runt midjan, men när man är hungrig och uttråkad händer massor.


 


.. men lite nyttig är jag väl. Tomater, pepprade med citronpeppar ifylld med en helsikes många E-ämnen. . . och vitamindryck med citrus & fläder (bara med lite socker, eller?)


   


Brödet låter nyttigt, om inte annat är det väldans gott. (konstigt att inte mina mackor blir lika fina som de på bilden)  

Av Lowa - 8 april 2010 21:17

  

Raketfart mot grannen för att se om allting verkligen står rätt till...

     

Välkomnande av en ört inspirerad husmor, tar jag mig hastigt in för att föreviga denna ivriga kvinnas ildåd.... kan det ha och göra med den fina Odd Molly klänningen som köptes i skidbackarna...


  


.. hmm... Åldersnojan .. eller bara energierna från det braksnygga smycket ...

  


Kvinnan har fått för sig att så örter men insåg (med plantskolans experters hjälp) att det skulle ta lite för länge att få dem och växa om man börjar "from the beginning" så att säga. Ja, inte ens jag skulle ha tålamod med det.. det kanske skulle synas ett minimalt blad i jorden till därpå följande sommar. Såå, hon köpte finfina plantor...

    

Ja föreläsningen om plantorna var lång. Milslång. . och minns inte riktigt vad det nu var hon hade köpt för något. Basilika, Oregano.. ja, och något till.. det var väl inte det viktigaste. Det viktigaste är bestämt att hon nu äntligen hittat en hobby verksamhet som kanske håller i sig i några veckor.   

    

Här börjar det hela med lite egen händigt plockade stenar (filip har hjälpt till mycket) .. och örtjord. (svindyr) Det gick definitivt inte med Pirkkas gamla jord som användes till förra årets påsk gräs. Nej, nej.. det skulle absolut vara denna (kanske ekologiska, glömde checka) jord.


  


Ja, och sedan skall man hälla på jorden efter att man trilskat och fått ner stenarna, eller hur va det nu riktigt Monica?

  

Klappa till lite lätt så här i geggan..


   

.. Det är inte så barra det här.. ALLA dom här skall in i byttan.

   

Ja, ni ser .. de e inga små grejer...

   

Först den första, kan hända basilika.. nää, det här tror jag är oregano.

   

... sen den andra.. och man kan blanda de här sorterna.. det går bra.. så sa denna vana husmor i allafall.

   

Det är superviktigt att man gräver, så här djupt.

  

Simsala bim och örterna är på plats. Enkelt och lätt.. de här var ju ingen match... vi fortsätter...

   


Här har vi lavendel, (hoppas vi i allafall) .. det dofta nog lite, så helt fel har vi inte. Nåja, man slänger ner de här plantorna i den nyinköpta krukan. Plantan kostar väl bara en ca 7 eur och ungefär så mycket kostar väl en kruka med.   Ja, så släng ner den där doftrankan i krukan nu..

   

och lite mylla i eländet...

   

Det är satans jobbigt de här skall jag säga....  

   


.. men verkligt läckert jobbat stumpan. Vi borde söka jobb i en heminredningstidning eller hur?         

Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards