Alla inlägg den 26 april 2010

Av Lowa - 26 april 2010 21:34

Den här disktrasan är för ljuvlig... finns att köpa på Happystore.

Miljövänligt-Disktrasa, Sudda sudda

eller varför inte den här...

Miljövänligt-Disktrasa, Working 9 to 5

Av Lowa - 26 april 2010 20:03

Änglarna, ja.. jag förstår att ni väntar med spänning vad jag nu skall dra för visor. Arbetspolarna drog sig dubbelvikta när de fick höra vad jag nu sysslar med.


Jag har en situation... äpplet som skall ligga på brevet med mina önskningar till änglarna.... försvinner spårlöst med jämna mellanrum.


Lite småirriterad över detta eftersom familjen fått tydliga instruktioner om äppelfunderingen...så härjandes frågar jag vem som tagit våra änglarnas frukt och Medlaren hade som vanligt ett ljuvligt svar.....


- Ja, jag tror att det är änglarna ... säger han med stora ivriga ögon och ett blendvitt leende.


Den lilla tjuven kommer tultandes rätt hastigt.. det var ju bara Lillflingan som mumsade lyckligt på änglarnas frukt. Håller mig till tankesättet.. den som ger, han får... så änglarna kan väl också dela med sig lite... eller hur?

Av Lowa - 26 april 2010 19:56

Igår när jag hämtade Kati (barnflickan) från flyget så hamnade jag i en av polisens alkoholtester. Jag hade Medlaren med mig och han blev lite till sig av att mamma blåste i en "pipa". Så nu har jag förklarat i dagar om varför man inte får dricka sprit och köra bil. Vad som händer om man kör berusad. Varför vissa kör när de druckit även fast förståndet annars skulle säga nej. Varför man inte får köra för fort?.. och ja, frågorna fortsätter ... och jag svarar... tålamod.   

Av Lowa - 26 april 2010 19:44

Storflingan har idag farit till sin pappa. Det blir alltid väldigt tomt i huset när hon far, även fast vi bor väldigt nära varandra. Här kommer i allafall en låt som får mig att tänka på min älskade Storflinga.


Av Lowa - 26 april 2010 18:39

Vilken mega tur jag har. Jag har fått barnen till Nyängens dagis. Tanterna där har nämligen bevisat att de har ett otroligt långt tålamod, en si så där 10 års tålamod eftersom de stått ut med dragiga baracker så pass länge. Nu har även föräldrarna satt ner foten. Tydligen anses lokalerna vara under all kritik.


Vill ni inte att barnen skall vårdas i lokaler där hela skelettet spelar marackas så bör ni alltså reagera gott folk. Det fina är att hela staden diskuterar Nyängens personalens förmåga att hitta på aktiviteter för att slippa hacka tänder i lokalerna.


Vi behöver satsa på de här härliga små trollens och trollgummornas vardag lika mycket som vi även behöver satsa på Föreningen Fri från Narkotika på Åland. De jobbar aktivt för att stödja, undervisa och vill även nu starta upp flertalet ungdomsgrupper för att förebygga och förhoppningsvis lära barnen hur de med den positiva lyckans kraft kan erövra världen.


Barnen är en del av världen, och vi är en del av dem.

Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards