Alla inlägg den 10 april 2010

Av Lowa - 10 april 2010 20:00

Idag har vi åter igen utnyttjat barnens julklapp av syster yster. Vi har varit och simmat på Mariebad. Med mig hade jag Tjejtjusaren, Medlaren och Vilden. De simmade som tokar och jag slängde mig åt alla de håll för att hänga med i badtakten. Med en duns mackor och en minimal organisationstaktik fick jag samtliga påklädda för att hinna med Medlarens pappas parkeringsväntande. Medlaren skulle ha pappa mys och vi har fortsatte dagen med att baka lite med Tjejtjusaren och Fammo.

 

Lillflingan ville också käka lite och slickade lite rulltårtssmet och macka.

  


Tjejtjusaren som skulle sova över hos en kompis igår började messa pappa mitt i nassen och ville hem. Med tassande steg kom herremannen hem till den egna sängen.

   


Farfar kikade på tv och traskade till stan för att införskaffa kvällens middag och ruisleipää (rågbröd) förståss.

   


Fammo utmattad av dagens alla händelser och tittar vackert på filmen Pay it forward . Fantastisk film tycker jag .. grät som en liten gris åt den ljuvliga 12 årige pojken som ville förändra världen.


Kvällsmyset fortsätter med filmen En natt i ett muséum (eller ngt liknande) .. lite söt film det med.. för barn i allfall.    

Av Lowa - 10 april 2010 15:28

Livet är egentligen inte så komplicerat, men vi människor gör det ofta svårt för oss själva. (ur boken En härlig bok av Mia Törnblom)


Ärlighet är en av de viktigaste grundstenarna i en nära vänskapsrelation. Finns det någonting du kan göra för att utveckla din ärlighet idag?

 

Det är galet viktigt att tänka positivt om vi vill må bra, eftersom vi blir vad vi tänker att vi är.



Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards