Direktlänk till inlägg 9 juli 2009

... så här kan de gå..

Av Lowa - 9 juli 2009 18:09

Undrar vem Hubbe flörtar med här...??

Hm... det måste vara med denna kvinna som ligger bakom både det ena och det andra här i vårt kvarter. Dessa två turturduvor är nu även gudföräldrar till vår lilla Pärla och ligger bakom en överraskningsfest efter det riktiga dopet. Monica smusslade nämligen ut informationen om att vi skulle gifta oss och ställde till med lite ditt och datt under kvällens lopp tillsammans med min barndomsväninna Anu.



.. checka va jag kan köra nu .. för mitt dop blev nämligen rätt sent.. jag är ju faktiskt 7 månader..



ja men se här funderar vi lite granna på prästens ord....

.. och gulle Frida läste en dikt om Barnet..


... och här ser vi det fina altaret.. ja, flickorna hade fixat och donat så vackert. Hjälppatrullen fixade nämligen allt.. och lite till som vi inte hade en aning om att de fixat. Dopgästerna (trodde Nicke och jag) var ovetande om att vi gift oss .. men kvällen visade sig inte bli som vi först hade tänkt oss... nix... fortsättning följer.. så småning om.. men håll er lite till tåls.. det är nämligen så att jag har en hel del att styra upp här hemma meeed.. fniss...

och här har vi nu Pärla My Maria

men hallo... jag vet att vi aldrig lyckades samla alla barnen och oss själva på ett kort.. nix.. för under vigseln snarkade lilla Pärla gott och under dopet lekte Ludwig snällt i sandlådan.. och mamma håller på att somna och har fullt upp med klackarna som fastnar i gräsmattan..



Gudföräldrar till våran prinsessa är Kathrin och Steve, Monica och Hubertus och Johnny som tyvärr inte kunde närvara.


Lillflingan diggade inte alls det här med dop.. hon ville ha tiss i stället och cermonin avbröts för att jonglera upp rattarna ur finklänningen. ... mina finurliga vänner hade dock diskuterat även med prästen som var gullig och gav oss en välsignelse och plötsligt dök in en kollega till Anu för att sjunga en vacker sång. Vi tackar och bockar så hjärtligt för den omtanken...


... och inte skulle vi tro att vi skulle få slippa undan en fest inte.. nej .nej. .. på endast ett par tre dagar hade de fixat ihop mat, tält, stolar, bord, program, glatt humör, solsken och sist men inte minst en resa till Paris med övernattning på hotell, barnvakteri åt barnen 5 st alltså.. och vi får bara rå om varandra ... är inte det för härligt! Dessutom fick vi fickpengar till den planerade resan och strikta instruktioner att pengarna inte fick användas till barnhalare (overaller) och annat trist. Här presenterar festfixarna smurfen Lottas bravader och medelade även att vi fortfarande tror vi kommer att bli Finlands svar på Carola. hihi.. nåja, diverse klubbar som vi stiftat kom också fram ... men, tror att denne detektivbyrås riktiga namn förblir osagt.. speciellt här ... (he,he)


och så här kan man se ut.. svimma nu inte av att ni ser heeela tandraden och hästflabbet visas nu även offentligt! (pust)

och tyvärr är det inte allt...

nix.. min käre gode vän Skoggi dök upp med en tavla som konstnären "jag" hade för mig att dunsta ihop för ca 15 år sedan. kan ni fatta att herremannen orkat spara på det gamla skräpet i 15 år och sedan envisas med att berätta denna lustiga historia. Jag hade fått för mig att jag skulle bli konstnär, kom till Skoggi för att måla.. han låg och sov på soffan och jag slängde vackert fast dörren när jag tröttnat måla. Nästa dag kom jag tillbaka och proceduren fortsatte... tills... Skogberg funderade på vad jag riktigt gjorde.. jag målade nämligen efter siffror.. ha,ha.. mm.. de var lätt som en plätt skall jag säga.... men inte när siffrorna skulle blandas ihop.. nix, då falerade hela tavlan för jag målade ena sidan svart och andra sidan vit istället för att blanda färgerna och använda grått. Ja,ja.. ni får skratta .. de här eländet bjuder jag på.. för jag har ej heller skrattat så mycket i hela mitt liv som då.



och här har vi mina syskonbarn Janne, Anna och Staffan Mörn

och kvällen fortsatte med fina tal av både mia och min mamma. Mamma tyckte minsann att jag hade nåååågra nackdelar på ryggen också... det ena var att jag inte är såååå pedant, det andra var .. att jag vet allt.. osv.

Lilla Gustav har idag deklarerat att han minsann inte tänker gifta sig när han blir pappa... och när mamma frågade varför ?? .. så svarade herremannen Wallén att man ju bara måste stå så stilla länge, länge.. och de orkar han inte göra. . . så, vi får se om han ändrar sig en vacker dag när kärleken traskat innanför hans ljuvliga hjärta.


Varför man har ett bröllop och dop på en onsdag .. ja, det är endast för att min värdpappa från Usa .. Papa Jack skulle få vara med om denna händelse.

Här har vi 2 st av kvällens dansleders... Vi passar även på att tacka för de fina talet som ni höll och tackar Tici och Lelle för hjälpen med tårtan, Johan för hjälpen med maten, Solveig som styrde upp i köket

 
 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

9 juli 2009 18:56

Var f-n är Lill-Pärlan och farfar???
Kram,

http://lambergsfrua.bloggagratis.se

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

9 juli 2009 19:22

Jätte fina bilder:)
Hon är jätte söt liten tjej:)

Ha det så gott, kjamen

http://bearclaw.bloggagratis.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

9 juli 2009 19:44

Ja men, nu är vi nöjda! Ser att Lill-Pärlan överlevde dopet (inte kul att få vatten på knoppen) och till och med tog sej en egen liten rundtur i lämpligt fordon :) Företagsam dam ;)

Vill också påpeka att ordvalet i förra inlägget är Ulfs - jag fråntar mig allt ansvar *fniss* - fast jag undrade också
Kvällskram,

http://lambergsfrua.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lowa

9 juli 2009 19:45

.. ha,ha... Lill pärlan kommer med.. och farfar stackarn blev på sjukhuset över natten.

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

9 juli 2009 20:47

Va? Jaha - jag trodde det var Nicke som skadade sig- Fattade aldrig att Anders blev kvar på sjukhuset. Vad hände med honom?? Han slog väl inte också i en tå, eller?? Rygg och ben, hm. Hur våldsamma är ni egentligen där på Åland... *fniss*
Go'nattkramar till er alla!

http://lambergsfrua.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

9 juli 2009 22:01

Klart att det inte är så kul när någon stänker vatten på ens huvud ;-)

http://anna78.bloggagratis.se

 
jessica

jessica

10 juli 2009 18:12

Hej
hoppas att allt är bra och att ni får en trevlig helg.
Här är det bara bra!
kram kram jessica

http://www.ica1977.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lowa - 20 november 2011 17:00

IIP- investor in people fick Mariehamns stads barnomsorg för något år sedan. Undrar om den tjusiga stämpeln gäller 2012?   Mariehamns stads prioriteringar gällande barnomsorgen är troligtvis katastrofal. Överbevisa mig gärna, tack. Är det sunt at...

Av Lowa - 2 september 2011 11:47

Åland är inte "safe" för våra barn mera!   Jag är en förälder till både små och stora. Jag är rädd, precis som du säkert också är. Alarmerande rapporter från Landskapsrevisorerna visar att polisen behöver mera resurser mot droger, fältarna vädjar...

Av Lowa - 20 juli 2011 09:34

På den här gatan i stan kan det hända lite vad som helst. Ja, just det ... som   Lillflingan har nu fullt upp med att rymma till sin kompis Ebba som bor något kvarter från oss. Själv är jag så gott som naken hemma när lilltjejen med bestämda steg...

Av Lowa - 18 april 2011 14:36

Gustav har fått sig lite nya utekläder från Familia och måste säga att de verkar vara fantastiskt bra.   Lindberg barnkläder, jacka och byxa för 82,50. Ett svenskt märke. Detta funktionella skalplagg/set (jacka och byxa) är tillverkat i vårt v...

Av Lowa - 3 april 2011 21:47

Har nu varit hemma i en vecka och haft "semester"... barnen har turvis spytt som sprutande dinosaurier... så ett antal lakan, kuddar, täcken, kläder, handukar, toalettstolar, händer, munnar, hårstrån, golv, tänder och gud vet vad har fått sig en bakt...

Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards