Alla inlägg den 9 februari 2009

Av Lowa - 9 februari 2009 22:09

Nu har Monica fått ett försprång kan man säga.. hon har nu hittat 3:ans registerplåt och väntar på 4:an. Mosse, min bror letar efter nummer 47 och ryktesvägen har jag hört att en vän till Mosse, hittat nr 99 och letar nätter och dagar efter nr 100. Har någon ett tips att ge, så tar vi tacksamt emot. Speciellt jag då förståss.. har inte själv ens hittat 1:an. (de går rätt dåligt för mig va?)

Detta blir som en mindre drog och nu springer alla ute på promenader som aldrig förr. Ser ni någon skummis lura i eran uppfart, ja då kanske de är Monica eller jag som letar efter våra plåtar. :) Motion lär vi också få, när vi nu motionerar i alla gränder och uppfarter. Snart är vi väl trådsmala, hel märkliga mammor som håller på med något så meningslöst. Men ta de lungt, ta det "barra"  lungt .. de e bara vi eller någon annan tok som fått för sig att "spotta".... dvs plate spotting.

Av Lowa - 9 februari 2009 22:05

Finnair ställde in Parisflyg De två viktigaste flygfälten i Paris stängdes på måndagskvällen på grund av stormvindar. Fälten ska öppnas för trafik på tisdagsmorgonen då stormen torde ha bedarrat.

Finnair har ställt in sitt kvällsflyg från Helsingfors till Paris och tisdagsmorgonens första tur från Paris till Helsingfors. Flygtrafiken i Paris drabbas sannolikt av förseningar hela tisdagen.

Vindhastigheterna i Parisområdet väntas stiga till över 30 meter i sekunden och Atlantkusten tros drabbas av stormvindar på nästan 40 meter i sekunden samt hällregn.

För två veckor sedan miste elva personer livet i en häftig storm som härjade i sydvästra Frankrike. (FNB)

FNB

Av Lowa - 9 februari 2009 21:49

Nicke och jag har lite olika uppfattningar om vad Pärla och Elias har för hår färg..... jag tycker att de har orange aktigt hår, och Nicke säger koppar.. så vad tycker ni?

Av Lowa - 9 februari 2009 21:25

Åhhh, sånt trams!

Hur kan det vara så att chipsens chips är så mycket dyrare än på fastalandet? Transporten... sure! Hur kan Åca mjölken vara så mycket dyrare än den svenska Klöver mjölken... hm, de e säkert transporten? ... precis.. och så tar vi blöjorna.. 5 EUR /paket billigare i Sverige, smöret hälften av priset.. för att inte tala om Valios laktosfria mjölk och grädde. Dessa är mycket billigare i Sverige än på Åland... mycket märkligt. Men.. transporten.. jo, de går jag också pååå. Nu har jag prisjämfört klart allt från kött, mejeriprodukter, bröd, ost, blöjor, välling, torrvaror, hushålls och toalettpapper..... och mycket, mycket mer...


Nix nax... nu är det slut "skojat" om transporter för min del och tänker bojkotta våra såå billiga butiker på Åland för att handla i Sverige 2 gånger i månaden... för vet ni... min transport till Norrtälje tur/retur lönar sig för min 7 personers familj. Så de så!

Av Lowa - 9 februari 2009 18:48

Den här mössan som Gustav har här har min älskade sambo köpt ifrån Lappland. Nicke som är svensk förstod dock inte vad det stod för text på mössan... det står nämligen..


DEN FINSKE MANNENS KROPP ÄR DEN VACKRASTE!

Av Lowa - 9 februari 2009 18:07

Idag har Elias, Gustav och Ludvig fått vara och lekt i ett vattkärr som hade delvis frysit till is. Japp, som ni säkert förstår så var ingen av pojkarna direkt torra när de kom in. :) Helt underbart, barnen fick vara barn och plaska på där i vattnet... för mamma Lotta märkte naturligtvis inte att det inte helt frysit till is och hann inte stoppa upptåget. Äsch, barnen hade roligt, och de var inte på något sätt djupt... så förstår inte ens hur de lyckades härja sig så där våta. Men, men lyckliga barn!

Av Lowa - 9 februari 2009 17:44

Nu behöver jag tankas...det har gått så fasligt mycket energi åt barnen...läxläsning, hämtande & förande till aktiviteter, hushållssysllor, vänner som har det jobbigt, gubben (skall ju förståss ha sin beskärda del) och så funderande på hur man skall spara in på kostnaderna i en så här stor familj. Ja, vi är ju som sagt 7 personer.


Behöver tankas med energi, för att kunna ge lite till varje människa. Mamma får väl ge mig lite healing kanske, de brukar hjälpa! Ibland kan det hjälpa att ta sig en trudelutt ifrån denna superdyra ö.


Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards