Direktlänk till inlägg 18 april 2010

Tack och lov att solen ger lite inspiration

Av Lowa - 18 april 2010 21:38

Nog var det väl ett sattyg att vulkanaskan inte kan ge sig. Jag skall ju på coach kurs till Sverige i morgon och har kallt räknat med att flyget mitt skall starta i vanlig ordning. . . och icke. Antagligen har någon lurig nisse varit uppe i himlahelvetet och filura kring askmolnen för inte ser jag något moln så långt ögat kan nå. Nej, nu blir jag försenad till min kurs eftersom färjorna går så sent. Aha, aha .. vad lär vi oss här nu igen? Flyget är alltså ett älskat och saknat transportmedel i vulkanaskans värld.


För att inte låta allt för negativ och sur så skall jag berätta om min dag med mina ljuvliga troll. Denna gång fick jag alla 5 med mig till Lilla holmen på picknick. Storflingan och jag delar intresset fotografering, ja.. som ni säkert förstår av den här bilden...


  


... vi har fullt upp...


                   

Har ni tippat Slemmern? frågade en herreman idag vid bryggan.


Nää, siddu det hade vi inte men idag var tydligen dagen. Dagen då Slemmern hade sluppit all is. Svanen gillade läget och hälsade oss välkomna till stranden. Själv har jag lite respekt för svanar, blev jagad av en svan som barn.. kanske därför men trots allt, de är väldigt vackra och vita.

  


Så träffade vi på Cassandra, Storflingans kusin vitamin.

  

och hon var sugen på att gunga och frågade om de andra också ville hänga med.

      

Tjejtjusaren och Storflingan satsade på att hoppa upp i farten...

  

och så åkte vi lite ...

 


Så plockade vi fram lite ätbart, och mums vad mysigt med lite mackor och saft.

             

Killarna fick lite myror i rumpan, förståss så de kastade lite stenmackor i vattnet i stället.

   

.. och tjejerna, vi satt och solade och funderade om livets härligheter.

 

Det ser verkligen ut som om de inte behöver prata för att förstå varandras åsikter.   

 

oj, oj oj.... brukar Lillflingan säga jämt..     

  

.. en dag på stranden.. na,na,na.. vi sjunger oss hem, svettiga, trötta men tro inte att jag fick in småtrollen för det. Nix, det var bara att trampa ute några timmar till och dricka lite vårkaffe med barndomskompisen Anu.

 
 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

19 april 2010 19:47

Ja kan du fatta att de hela tiden talar om MOLN, men man kan inte se det? Ett MOLN är ett MOLN är ett MOLN och MOLN är synliga. Annars handlar det om något annat.
Sonen Peter i Göteborg berättade att man för några dagar sen informerade i radio om att det MOLN man SÅG över stan just då var askMOLN från Island. Här har solen dessutom skinit flera dagar i rad, medan planen står stilla på Karlstad flygplats p.g.a askMOLN Knepigt.
Varma kramar!
PS Tack för alla fina bilder på barnen och vänner! DS

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lowa - 20 november 2011 17:00

IIP- investor in people fick Mariehamns stads barnomsorg för något år sedan. Undrar om den tjusiga stämpeln gäller 2012?   Mariehamns stads prioriteringar gällande barnomsorgen är troligtvis katastrofal. Överbevisa mig gärna, tack. Är det sunt at...

Av Lowa - 2 september 2011 11:47

Åland är inte "safe" för våra barn mera!   Jag är en förälder till både små och stora. Jag är rädd, precis som du säkert också är. Alarmerande rapporter från Landskapsrevisorerna visar att polisen behöver mera resurser mot droger, fältarna vädjar...

Av Lowa - 20 juli 2011 09:34

På den här gatan i stan kan det hända lite vad som helst. Ja, just det ... som   Lillflingan har nu fullt upp med att rymma till sin kompis Ebba som bor något kvarter från oss. Själv är jag så gott som naken hemma när lilltjejen med bestämda steg...

Av Lowa - 18 april 2011 14:36

Gustav har fått sig lite nya utekläder från Familia och måste säga att de verkar vara fantastiskt bra.   Lindberg barnkläder, jacka och byxa för 82,50. Ett svenskt märke. Detta funktionella skalplagg/set (jacka och byxa) är tillverkat i vårt v...

Av Lowa - 3 april 2011 21:47

Har nu varit hemma i en vecka och haft "semester"... barnen har turvis spytt som sprutande dinosaurier... så ett antal lakan, kuddar, täcken, kläder, handukar, toalettstolar, händer, munnar, hårstrån, golv, tänder och gud vet vad har fått sig en bakt...

Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards