Direktlänk till inlägg 20 april 2010

Coach kursen var superbra!

Av Lowa - 20 april 2010 21:26

Båten för sen till sverige. Kursen började ju faktiskt redan 9:30 svensk tid och skumpade på bussen in till Centralen. Tunnelbanan till ett litet mysigt hotel i Stockholms innerstad. Där satt vi tillsammans och lärde oss allt om coaching. Fantastiskt. Nu behöver jag bara en duns frivilliga som vill coachas, så känner du dig sugen kan vi testa. Grejen är att jag självklart har tystnadsplikt och jag är inte proffs ännu.


Babblandes for jag iväg med min nyfunna coachkompis från Norge för att nappa bussen tillbaka till Kapellskär. Vid centralen träffar jag min barndomsvän, som dessutom arbetar på Viking Line och frågar när bussen skall lämna mig.. och det var lixom lugnt. Not, bussen hade farit och inte en endaste båt på väg till Åland. Om, om, om inte silja line förståss. (eh)


Värta hamnen nästa station. Kastade mig in i en taxi med en chaffis pratgladare än de flesta och med en svårtolkad dialekt från gud vet var? Dessutom, världens dyraste taxi. 654 sek för en taxi. Lovar jag är säkert grundlurad. . . men ville minsann inte missa denne båt också. Ingen risk denna gång förståss, båten drog igång propellrarna en par timmar senare.


Bland estländare, svenskar och festande ungdomar tog vi oss in till båten. Sittandes i cafét som resten av snålisarna hamnade jag bredvid en zigenerska och dennes väninna. Trevlig, men lite smått intresserad av mitt bokpaket med coachingmaterial. Ingen fara det siddu, då kunde ju även jag passa på att fråga damen i fråga lite nyfikenhetsfrågor om deras kultur. Jag bara älskar att prata med olika människor. Härligt, mycket härligt... och dessutom tröttnade gänget på mina frågor och dunstade hastigt. Antagligen meningen att denna mara skulle fortsätta natten med att plugga och häva in en antal liter ruggit kaffe. Allt för att klara hålla sig vaken till halv 3 på natten. Väl framme med en taxi mötandes i Långnäs. Denne gång förstod jag minsann vad taxichaffisen sade om han nu fick någon syl i vädret för denna gång var Trollmors brödlucka lite väl ivrig.


Så äntligen hemma vid 4 tiden på natten. Sängen full av småtroll och en utfläkt gubbe trillade jag med tur in i sängen. . . tills lillflingan fick för sig att väcka halva huset med sitt ljuvliga ilvrål. .... plötsligt var åtta på morgonen och en "piggelin" Pingla närmare likpingla mötte chefen i dörren vid 9.


Härligt med tålamod till dagens underbara spådomsfråga: När tänker askan dunsta?



 
 
Ingen bild

anu

21 april 2010 06:19

Jag har ju lovat att vara försöks kanin...Du lär ha material att ta av...Jag som coachar dagarna i ända kan behöva bli coachad själv ngn gång...annars blir jag väl helt kokko.

 
Ingen bild

Martina

21 april 2010 18:18

Jag blev helt slut bara av att läsa inlägget...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lowa - 20 november 2011 17:00

IIP- investor in people fick Mariehamns stads barnomsorg för något år sedan. Undrar om den tjusiga stämpeln gäller 2012?   Mariehamns stads prioriteringar gällande barnomsorgen är troligtvis katastrofal. Överbevisa mig gärna, tack. Är det sunt at...

Av Lowa - 2 september 2011 11:47

Åland är inte "safe" för våra barn mera!   Jag är en förälder till både små och stora. Jag är rädd, precis som du säkert också är. Alarmerande rapporter från Landskapsrevisorerna visar att polisen behöver mera resurser mot droger, fältarna vädjar...

Av Lowa - 20 juli 2011 09:34

På den här gatan i stan kan det hända lite vad som helst. Ja, just det ... som   Lillflingan har nu fullt upp med att rymma till sin kompis Ebba som bor något kvarter från oss. Själv är jag så gott som naken hemma när lilltjejen med bestämda steg...

Av Lowa - 18 april 2011 14:36

Gustav har fått sig lite nya utekläder från Familia och måste säga att de verkar vara fantastiskt bra.   Lindberg barnkläder, jacka och byxa för 82,50. Ett svenskt märke. Detta funktionella skalplagg/set (jacka och byxa) är tillverkat i vårt v...

Av Lowa - 3 april 2011 21:47

Har nu varit hemma i en vecka och haft "semester"... barnen har turvis spytt som sprutande dinosaurier... så ett antal lakan, kuddar, täcken, kläder, handukar, toalettstolar, händer, munnar, hårstrån, golv, tänder och gud vet vad har fått sig en bakt...

Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards