Alla inlägg den 10 mars 2010

Av Lowa - 10 mars 2010 22:10

Igår kväll spenderade jag en timme på Övernäs högstadie skola. Storflingan skall börja på högstadiet nu i höst och de olika språken kommer på köpet. Franska, finska eller tyska? Frågan är var spanskan tagit vägen, det som är ett av världens största språk. Hallooo, finska kanske världens minsta språk men ack vilken fördel för de ålänningar som kan detta språk. Jag kan finska bara för att mina föräldrar tvingade mig till fastalandet 1 månad varje sommar på finnbete. Tur för mig även fast det inte tillhörde favoritsysselsättningen när jag var tonåring. Tack mamma för ditt förstånd.  


Av Lowa - 10 mars 2010 22:04

Ludwig har krossat en ruta, men det gick bra. Ja för huvudet i allafall och mindre bra för rutan. Barnflickan löste det hela med att ringa sin mamma i Estland, som ringde sin systerdotter på Åland, som ringde min man, som informerade mig, som ringde till försäkringsbolaget, som ringde till min man, som ringde till glasmästaren, som bytt ut glaset. Bustrollet mår bra och vi är en fönsterruta rikare, och en räkning fattigare.

Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards