Alla inlägg den 6 juni 2010

Av Lowa - 6 juni 2010 21:31

Lite sövande musik. Trevligt.... eller så irriterande. Vem vet?


Idag har vi spenderat dagen med syster Pian som bullat upp med allt från grillad korv, rabarberkaka, glass med hemlagad jordgubbssylt och sist men inte minst. Hemlagade munkar. Det ni.. vi valde att vara ute på gården och Lillflingan lyckades vara fin i 5 minuter, max. Sedan hittade damen förmodligen Saltviks första och sista vattenpöl. Nåja, vad gör lite vatten & lera en dag som denna?


Barnen tyckte det var skönt att hamna på landet medan fammo ansåg att Mariehamn var landet. Där ser man vilka olika referensramar olika människor har. Rätt så festligt tycker jag.


Fläskringarna runt magen har alltså inte blivit mindre idag heller. Mindre festligt. . . men hur i himmelen skall jag komma igång med livsstilsförändringen. Kaninmat i all ära men varje dag... glöm det... däremot har jag väninnor som testat ketos dieten och den skall vara kanon. Någon annan testat eländet?



Av Lowa - 6 juni 2010 08:20

Storflingan har utan dator umgåtts med en av sina vänner på en stuga i Föglö. Kanon, jag tror att ungdomarna kan behöva lite utan de tekniska prylarna. Säger jag som knappt klarar mig utan en dator själv i dagens läge   


Dagens agenda:


  Barnen vill fiska med pappa. (mamma kan sola på stranden)


  Mamma vill fara till landet och hälsa på syster yster och dennes hönor på Storgårds.


  Vika tvätt. Jag avskyr det faktiskt, speciellt när man skall vika tvätt för 8 personer.. hoho. Någon sugen på att komma hit och vika. Välkommen.


  Tvätta upp alla småtrollen och snusa på nyduschade småtroll hela dagen.


Ha en trevlig sommardag.




Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards