Alla inlägg den 18 juni 2010

Av Lowa - 18 juni 2010 22:44

Tantvarning på hög nivå. Kikat på prinsar & prinsessor och drömt mig bort in i musikens värld. Kanon program och klart bäst var ju barnen men inte långt efter var det paret som dansade svansjön. Skulle jag testat det där så skulle jag förmodligen ligga inlagd på närmaste hospitalet och aldrig mera stått upprätt. Så vi tackar stjärnorna att jag fortfarande har munnen som arbetsverktyg och håller mig nog till försäljning och coaching ett tag till.   


Hjärtetrollet har idag berättat för mig vad prinsessors knep är att få sin prins. Vet ni det? Jag nitade direkt på den här frågan.... men svaret är enkelt, lätt som en plätt... jo, de är ju glitter förståss ! Nu avslutar vi denna dag med dessa visdomsord och imorgon skall jag tjuvkika på alla underbara klänningar, frisyrer och vimsa med i bröllopsyran.

Av Lowa - 18 juni 2010 11:38

Änglar i mitt hår

 

Den här boken skulle jag vilja läsa, en sann berättelse dessutom. Finns att köpa på Adlibris. Kopierade handlingen bara att läsa....

 

Bokens författare Lorna Byrne har så länge hon kan minnas sett änglar och de har ständigt varit hennes vänner, följeslagare och vägledare. Nu berättar hon historien om sitt liv och vi får möta änglarna från andevärlden, som hon menar alltid finns omkring oss.


När Lorna var två år gammal sa en läkare till hennes mamma att han misstänkte att Lorna var efterbliven. Hennes familj hade lagt märke till att hon ofta var frånvarande och verkade befinna sig i en annan värld. Sanningen var att Lorna faktiskt var någon annanstans: hon var hos änglarna. Hon tittade på vad de gjorde, hon pratade och lekte med dem. Som hon ser det har hon alltid levt mellan två världar: den mänskliga världen och andevärlden.


Under många år trodde hon att alla andra också kunde se det hon såg, men änglarna sa till henne att det skulle vara deras hemlighet. Det är först nu, med den här boken, som hon för allra första gången berättar om mycket av det hon har sett genom åren.


I Änglar i mitt hår får vi följa Lornas liv med änglarna och hennes önskan är att alla som läser den här boken ska upptäcka att de inte är ensamma, att det alltid finns en skyddsängel vid deras sida för att hjälpa dem oavsett vilka svårigheter de hamnar i.

Av Lowa - 18 juni 2010 06:49

Lajv är ett levande rollspel. I princip kan man hitta på lite vad som helst men 3 st fyndiga killar i 9-15 års åldern har anordnat i skogen en riktig äventyrshelg med ett kanon rollspel i skogen. Barnen får själv välja vad man vill vara: Handelsman, Jägare/stigfinnare, Soldat/Legoknekkt eller Rövare, Läkare eller vad man nu kommer på.


Spelet går ut på att ungefär hälften är rövare, en fjärdedel handelsmän och en fjärdedel soldater. Rövarna är uppdelade i mindre grupper och de andra är mer eller mindre självständiga.


Killarna håller på en hel helg. Det är övernattning i skogen och barnen skall själv bygga ordentliga ställen där de slumra in, de fixar mat ute i skogen och skall gärna dricka ur lermuggar.


Tydliga regler om hur vapnen skall vara, vad som händer om man blir träffad och att man inte får slå mog huvud, hals och skrev.


Alltså, kort och gott.. jag tycker de här killarna skall få en enorm eloge för sin förmåga att tänka på allt från  kläder till mat och att ordna en rollspelshelg är inte lätt. Verkligen seriöst med underskrifter från föräldrar att barnen får ha med. Vad de vill äta, var de skall sova och om man vill låna vapen & kläder.


(tyvärr äger jag inte bilder för att visa de olika rollspelen så det får ni i er fantasi lista ut själv hur rövarna ser ut )


Lycka till killar   

Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards