Alla inlägg den 16 juni 2010

Av Lowa - 16 juni 2010 22:40

Skogstrollet, Charmtrollet (vilden) och Fottistrollet har idag varit ut på promenad och tittat på båtar. Alla har de drömt om soliga dagar på en härlig fritidsbåt....

... vi behöver "bara" en lottovinst först... och andra sidan ges den sanna glädjen till de som vågar drömma och hoppas... så, vi fortsätter... drömma om solsken  

Av Lowa - 16 juni 2010 21:44

Att vara gravid är det ljuvligaste som finns. Att känna det här lilla barnets rörelser och dagen då gåvan uppenbarar sig är väl fantastisk. Ja, kanske inte riktigt själva förlossningen men att se, lära känna och fundera på personlighetsdrag som det lilla trollet skall lära oss föräldrar.


Ta det lugnt, inga troll på kommande här även fast magen är uppsvälld graviditetsmage och en molande värk i magen konstant. Det här är väl graviditeternas outtalade nackdel. Delade magmuskler alltså. . . förutom skåpätandet är det nog rätt svårt att tråckla ihop magmusklerna själv. Alltså utan operation förståss.

Diastasis Recti

Det sägs att det går att träna bort detta ibland. Speciellt om man fått något enstaka barn och börjar träna direkt efter förlossningen. Men vad i himmelen, här föds det ju småtroll på löpande band. Liiite svårt att hinna va? Till mitt försvar är väl förståss att det inte ens alltid går att bara träna bort.


80 % av kvinnorna lyckas få detta efter en graviditet medan de flesta har lyckan att få muskulaturen och jobba ihop sig själv. Självtest kan utföras hemma om man lägger sig på rygg, sträcker upp huvudet och känner med handen hur stort avståndet mellan musklerna i magen är. Avståndet skall inte vara mera än 2 fingrar brett. (de här testet vågar jag inte ens testa, vem vet vilka tarmar man träffar på) *bläk*


Yoga, pilates och sträckning av magmusklerna skall definitivt inte testas. Tack så in i bomben... det är väl det enda jag tyckt varit bra. Felaktig träning kan alltså förvärra eländet. . . och det är inte bra att ligga på latsidan heller. (hus i himmelen, vart ska jag nu vända mig?)


Så nu har vi svaret på att gänget tror att man är konstant gravid eftersom yttre magmusklerna har delat sig så det inte finns ett stöd som håller tarmar mm på plats. Trevligt, mindre trevligt tycker jag... vem vill ha tarmarna hängandes utanför ?










Av Lowa - 16 juni 2010 20:56

Ikväll blev Medlaren sugen på att leka med sin polare Neo. Han ville leka där ensam men tråkigt som mamma hade så stannade vi (Lillflingan & jag) på mumsiga bakverk och kaffekalas. Vi hade kameran med oss, av en orsak. Vi ville fånga den här stora, stora Maine Coon katten på bild.

 

Mainecoonkatten kommer usprungligen från amerika och den här bjässen kan öppna dörrarna när den vill ut. Otroligt fin katt även fast jag inte är speciellt kattintresserad. Jag tror faktiskt att det har och göra med att jag aldrig haft egna djur och inte är van med smekande katter runt benen. Nog om detta, fin är den i allafall.

Barnen lekte och hade kul.    

. . . och lillan sprang efter gänget som aldrig förr.   

Av Lowa - 16 juni 2010 20:25

Mitt nyaste kap i bokvärlden, även fast jag nu har köpt denna i cd format eftersom jag aldrig har tid och läsa. Tänkte att jag kanske kan sitta som en uggla och höra på dessa medan jag diskar, lagar mat, joggar *om jag börjar vill säga*, eller bara så enkelt som när jag kör bil. Insåg ju förståss att detta var omöjligt när bilen jag använder inte har cd-spelare, inte heller hemmet äger en cd-spelare... som funkar. Elände. Nu får jag väl gnälla. ÅÅÅhhh, bra köp av hörbok va?


  

Nåja, vad handlar själva boken om då?


Eva Rusz avslöjar vinnartekniker som hon i många år haft hjälp av som legitimerad psykolog och kognitiv psykoterapeut. Hon har hjäpt många elitidrottare att nå sina mål och livskvalité.


Den här boken är för dig som vill hitta ett sätt att få saker gjorda utan att de helatiden rinner ut i sanden. (kan behövas .. som tex det eviga bantande utan resultat) Hur man skall minska oro och stress & få ökad motståndskraft. Du kommer genom denna bok troligtvis att lära dig att det är du själv som styr ditt liv. (kan fan behövas, har många (ca 6 st) som försöker styra mitt liv)   


Så nu skall jag ta makten över mitt eget liv och bli en vinnare, enligt boken.


Eva Rusz har tidigare skrivit böckerna Är du gift med en psykopat?, Varför  väljer jag alltid fel partner? samt Den ultimata singelhandboken.

Av Lowa - 16 juni 2010 16:12

13 Triskaidekafobi


Triskaidekafobi- ett märkvärdigt ord som betyder att man är rädd eller känner skräck inför talet 13. *fniss* Detta eftersom talet 13 ofta anses vara ett oturstal.


Jag själv är vidskeplig som attan. . . förutom med att slänga nycklar överallt. Gubben däremot, han blir skogstokig på detta. Ja, alltihopa.. både att jag kastar nycklar och att jag är vidskeplig.


Det stämmer, jag spottar hit och dit tvärt om jag ser en svart katt tassa över vägen.

Att fälla något paraply innomhus skulle jag däremot säkert göra.. om inte annat i totalförvirring.

Vi har ett problem, Storflingan och jag. Vi har nyligen gjort sönder en varsinn spegel och kommer troligtvis att ha ett elände i 7 år... önska oss all lycka för vi glömde nog att kasta salt över axeln. Hoppas det lyckas om vi gör det nu.


När vi nyser sägs det att våra ovänner pratar skit om oss. Vi säger prosit för att avskräcka eländet. Om vi däremot är på väg till någon och börjar nysa betyder det otur. Då skall man stanna hemma en stund för att avskräcka det som kommer att hända.



Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards