Alla inlägg den 9 juni 2010

Av Lowa - 9 juni 2010 20:24

Va i himmelen. Inte en endaste liten strömming fick vi fast grannen lyckades fånga en hel hink med strömming för någon dag sedan. Vi kämpade och kämpade men tyvärr tillhör jag inte den tåliga typen. Kati älskar däremot att fiska och hade ett enormt lugn i fiskandet.


  

Vi kikade lite på segelbåtarna...

       

och bara tog det lugnt..

   

.. checkade in Ålandsfärjan .. eller nuvarande Rosella

   

ja, tom Fammo fiskade lite granna... om hon inte sprang runt med Lillflingan förståss...

        

   

Medlaren tyckte det var skoj men det tog en faslig tid de här... och inte ens en liten firre hamnade på kroken.. (slött)

 


Vilden tyckte att vi skulle fara till den stora båten Pommern och köra iväg på en liten fisketur.. skulle väl inte vara fy skam....    

Äsch, det här med fiske var tydligen inte vår grej. .. men nu har vi förhört oss om var man skall fiska så nästa gång... då skall vi ha fisk.. sedan återstår rensningsproblematiken, aldrig är man nöjd.      

Av Lowa - 9 juni 2010 20:12

Fammo lagade middag och det blev en krumelurfläskpannkaka. Testa om ni lyckas med detta finurliga och smarriga konstverk.

  


Av Lowa - 9 juni 2010 19:40

Tänk vad rörande. Kan aldrig hålla mig från tårarna när skolavslutningen är. Så fint med alla barn som sjunger, så duktiga små troll. Allt ifrån Mors lilla Olle, den blomster tid nu kommer till lite rockigare låtar. Solklart, sommar!


Förvånad blev jag även när Storflingan plötsligt steg upp och höll ett litet tacktal till Mia, hennes lärare. Stolt, stolt mamma... och så menade hon att hon var nervös. Syntes inte alls. Jätte duktigt.


Så här glad var grannen Filip att sluta skolan...

  

Elias tyckte det var skönt med sommarlov.

  

... ja, sjukt hastigt har Storflingan tagit sig igenom lågstadiet & mellanstadiet . Nu vidare till livets nästa steg "högga". Om ni missat det här så heter det tydligen inte högga mera utan högstadiet. Det har jag fått lära mig..det är töntigt att säga högga nämligen. Vågar inte sätta in en bild på damen i fråga eftersom hon förmodligen blir putt. Nåågon bild på mig blir då inte, jag hade smink över hela namat eftersom jag bölade som en gris.. besparar er från eländet.





Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards