Alla inlägg under februari 2009

Av Lowa - 19 februari 2009 08:07

Pärla är en nyfiken liten filur och har redan varit med om lite de ena och de andra. Hon har ju nämligen en storebror som är sååååå hjälpsam. Här en dag tog han henne på en tur från sängen... och hon hittades i ett badkar på golvet i sovrummet. Den lilla lurjusen Ludwig tyckte hon kunde ligga där i stället... men gissa om mamma blev rädd när hon kommer in och hittar en sovande Pärla i badkaret!

Ja, så från och med nu.. så har Pärla nöjet att släpas med på badrumsbesök när mamma "pudrar näsan".

Av Lowa - 17 februari 2009 20:37

Idag har vi haft en helt underbar dag, vitt på marken, lite småkyligt.. ni vet så där att de biter i kinderna.. solen härjade vilt och vi var med Anni och Bubbles till parken. Barnen åkte i pulkbacken, gungade på gungorna, slängde sig på isbanan, lekte i skogen och var så som alla barn.. lyckliga! I morgon om det är lika fint, tänker jag ta killarna ner till parken och varför inte ta med lite pick nick med...

Vet ni vad jag tycker är rätt bra med barn.. barnen förväntar sig inte en hel massa.. vi kan på detta sätt helt enkelt och lätt göra deras dag till speciell bara genom att genomföra en liten picknick.

Gustav hittade en liten 5 årig prinsessa i parken också som han så gärna ville fortsätta leka med men vi fortsatte till Svarta Katten på lunch. Jag var såå hungrig att de var dags för en ordentlig lunch.. ja, jag vet man skulle ju tro att det var Anni som ville äta lite extra med tanke på babyn.. men nej .. nej.. de va nog jag... så något viktras den här veckan..behöver jag inte tänka på!

Av Lowa - 16 februari 2009 22:48

Jag vill vara mig själv när jag blir stor.. men .. när är man stor? I min mammas ögon tror jag aldrig att jag blir tillräckligt stor. Hon har ju alltid synpunkter på saker och ting. Det är jag igentligen rätt glad över... jag menar att min mamma bryr sig så mycket om min lilla :) familj och tillrättavisar mig om jag gör något tokigt. Men, men .. ack så irriterande det kan vara ibland.

Nåja, idag frågade jag lilla Gustav vad han vill bli när han blir stor? .. och svaret var väldigt enkelt, ärligt och ingenting märkvärdigt.


Mamma, jag vill bara bli en vanlig pappa! De e väl inte för mycket begärt, tycker jag!

Av Lowa - 15 februari 2009 16:50

Är inte det ganskar roligt med barn när de skall lägga sig.. Men måste jag lägga mig redan, jag är inte trött... nähä, ändå gnuggar de alltid sig i ögonen. Undrar varför barnen gör så, jag menar gnuggar sig i ögonen?

Ibland önskar man att man vore ett barn.. aldrig trött och aldrig några stora bekymmer.

Av Lowa - 14 februari 2009 13:41

Idag fyller lilla Gustav 5 år! Helt otroligt vad tiden går. Han kom just hem från sin pappa och nu sitter han med sina presenter. Överlycklig för alla fina presenter han fått. Sedan skall Elias, Gustav och Nicke fara på bio eftersom det inte blir något kalas idag. Vi kommer att ta det efter sportlovet när alla har kommit hem. .. Ändå tjuvstartade faktiskt Sofie, Valter och Johnny och kom över med ett varsitt paket. Det var ju lite roligt i allafall.

Så Grattis till Gustav säger vi idag!

Av Lowa - 12 februari 2009 13:41

Här kommer lilla Ludde ... Ja han vill osså hjälpa till och laga schååååånt.. men musmsigast är de väl ändå att äta, eller hur Ludwig?

Ludwig tycker också om parkverksamheten, då mamma nästan måste släpa bort herreman från parken. Världens bästa park, men tyvärr måste man vara 2 år för att börja. Fusk, skulle min väninna Tici säga.. de här är inte rättvist!

Av Lowa - 12 februari 2009 13:36

Vem är viktigast i barnens liv... jag vet inom mig själv att det är vi föräldrar! .. Inte kompisarna, inte dagis, inte lekskolan osv. Nix, de e vi föräldrar som är viktigast för barnen. Barnen mår bra av att få hjälpa till hemma och här har vi då en cooling på bild som gärna hjälper till att steka spenat plättar.

Däremot måste jag ge en stor bukett rosor till Folkhälsan på Åland som har en parkverksamhet dit vi kan föra våra små troll så att de kan leka av sig ute med andra barn 3 timmar/dag.

Av Lowa - 12 februari 2009 13:07

Stackars lilla Elias, skulle fara till sin mamma idag och stackarn fick magpesten. Gustav hade i början av veckan så det är väl inte så konstigt. Han har faktiskt mått lite bättre efter kl 7 i morse men inte kunde vi skicka stackarn med flyget när man inte mår bra. De e ju så trist att vara sjuk och speciellt ynkliga blir vi ju alla när man fått magsjuka. Vi får hoppas han kryar på sig nu så skall han få åka på måndag istället.

Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards