Alla inlägg under juli 2009

Av Lowa - 5 juli 2009 20:05

så.. vi åkte turisttåget för att visa Papa Jack runt Mariehamn och naturligtvis också för att lilla Ludwig skulle få sig lite annat att tänka på.. ja, vi hamnade nämligen och limma pannan på lillvilden idag för att han yrade upp ett hack i pannan. Snyggt nu till dopet .. men puss va go han är ändå...! Nicke och jag yrade iväg till akuten medan Papa Jack hamnade på barnvakteriet.


Frida och Ludwig myser..

och sedan bar det av...


Gustav tyckte det här var väldans trevligt medan Elias hade tröttnat på rallandet och ville ha mat i stooora fat.


Pärla tyckte däremot att de här med tåg.. ja, de var trist..


..känner ni igen eländet när mamma vill men inte älsklingen..???


...så, vi trilskade oss ut från tåget och tog våra stora rumpor (och magar) vidare mot stans mest fett och flottiga mums hamburgar ställe... (slörp)

men se på den här pärlan...



Av Lowa - 5 juli 2009 19:49

Här har det bara regnat och vädret har då allt spelat rövare med oss de här senaste dagarna... nåja, vi är trötta på detta elände så .. vi tog oss ut i det fria... för att göra stan.. och där hittade vi storflingan. Va trevligt! .. och tänkas .. vi skulle alla på en rundvandring med tåget... så här kan det se ut mina damer och herrar på en rundtur runt Mariehamn.

Här kommer lite .. info om dagen i fråga..


Vi såg lite isbjörnar...


lekte lite i parken.... (Allbygg får sig lite reklam)



och tog foton på en åländsk busshållsplats (ifall ni undrar) ..

Av Lowa - 5 juli 2009 09:03

Vilden .. ni vet, .. nu har han kommit på att man kan slita av sig blöjan lite här och var. Jodå, överallt! .. och vet ni vad? Han har insett det mest fantastiska.. att han har en vattenslang mellan bena.. jo. den funkar så bra så.. speciellt har man fått för sig att springa ut på trappan och kissa i pappsens kaffemugg. Ja, han får väl allt skylla sig själv som lämnar den överallt.. muggen alltså.. mugg som mugg.. alla bara tjatar på mig jämt att jag skall kissa på muggen ju!

Av Lowa - 5 juli 2009 08:54

Nu är det nog någonting som har gått riktigt snett... jodå.. jag har semester från jobbet och jag är uppe med barnen. De 2 minsta filuringarna som envisas att vakna samma tid varje morgon..jo, just det! .. sådär 8 tiden tycker de att mamma skall stiga upp. Pappa då, han är ju pappaledig.. hm, undrar varför han ligger där och jäser???

Av Lowa - 5 juli 2009 07:07

Vi var till Club Marin och åt wienersnizel här en dag och gissa om jag kan säga att detta var helt fantastiskt. Lite extra salt bara och middagen var kanon. Jag tillhör dem som inte alls tror på att man skall ta bort saltet ur maten.. jag tror däremot att man skall äta både salt och socker men självklart.. inte överdrivet mycket och ett eller annat håll.


Här sitter Elias och filurar ..

Av Lowa - 5 juli 2009 06:56

Igår blev det inte någonting alls gjort, vi spelade lite Blokus med Papa Jack.. tog det piano... och sen kom familjen Lang inhärjandes. Det blev en trevlig kväll med god mat lagad av två trevliga kockar.. som ni ser på bilden har de masat sig fast vid huskanten för regnet piskade dem tydligen på ryggen. Ja, se ni gubbar! (fniss)

Barnen spelade var gulliga och hade disco på parkeringen. Det är inte alla dagar det minsann! (he,he)


... och kvällen avslutades naturligtvis med JoHo pyros fantastiska fyrverkerier. Det missade ni väl inte...?

Av Lowa - 4 juli 2009 09:04

Dopet nu fixat, japp.. igår vart det klart och på onsdag skall vi ha dopfunderingen. Ja, ja.. jag vet. jag är lite hastig av mig och när det skall hända så skall det hända. Nu är det bara att bjuda gänget! Det blir väl inte så många med de här snabba vändningarna.. men, men.. skall de hända, så måste man agera. (hi,hi)



Av Lowa - 1 juli 2009 23:40

Hör på detta inlägg av medlaren..


- Mamma.. vet du vad jag håller på med.? .. (joggandes bredvid sin mor)

- Nää.. det ser ut som om du springer..

- mm.. men mamma .. jag håller ju på och tränar .. för jag skall vinna den där Janne du vet.. han som vann i dag när jag var och kikade på löpning. Fast jag är nog bättre!.. ja, änhan där som vann.. han har ju inget hår??!

Men DU.. vi måste fixa en sådan där löpningsbana på gården så att jag kan träna att springa runt runt runt .. runt!.. och så måste det stå också .. 1,2,3,4,5 .. ja, för det gör det ju på en riktig bana! Jag skall vinna mina kompisar också, för de gör dom.. ja, han där Janne Holmen!


Tänkte bara om ni undrar varför vi har en duns siffror på gården!


Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards