Alla inlägg den 6 april 2009

Av Lowa - 6 april 2009 19:06

Sortering av allt skräp, nu är det dags.. eller nu hittar jag på.. de har varit dags länge...jag har sålt prylar på Bettans bod nu i flera månader. Ibland har jag gjort storkovan, ibland inte men det bästa av allt... jag får bort de här dåliga energierna från avdankade kläder, prylar och jams som ingen av oss behöver. Dessutom, vi kanske kan hjälpa någon stackare som behöver lite billiga kläder. Jag har dock själv blivit en loppisfyndare... jaja..de e riktigt skoj ibland.


Det sägs att man skall göra sig av med allt som du inte har haft i bruk under ett års tid. Mmm.. men det...jaaa, det är mycket svårare än vad man tror.



Av Lowa - 6 april 2009 18:03

...mm, som ni vet...jag är en rastlös person, och idag... har det igentligen inte hänt någonting. Höll på att gå i bitar av tristess.. förutom barnen då förståss.. men de sov... förutom disken, tvätten, fönstertvätt, städningen osv då förståss.... men usch, va man kan få leidun som de sägs ibland.


Elias och Frida har farit till sina respektive föräldrar för att fira påsken med dem... så .. vi har bara 3 hemma.... va skall vi kalla det...semester? Nix, de stora är så duktiga sååå... lite förpubertaliska och vi fattar ingenting..Nicke och jag..men det hör väl till eller? Min mamma förstår ju ingenting ibland ännu hur konstigt det än låter. :)


Ludwig ville att Mimmi alltså Mummi skulle komma och hälsa på idag... och Jandra.. (hundstackarnen) som inte får vara ifred här..men den gillar det..att ha mycket folk och virrvarr i huset. Hmmm, kankse lika rastlös som jag. :)... tror nog snarare på det här skytte draget... vi är lite rastlösa typer..så Pärla stackaren blir the same skall ni få se.



Av Lowa - 6 april 2009 17:14

Nu har våren äntligen kommit, blommorna har börjat blomma på gården, barnen och alla grannungar hoppar på stutsmattan, 2 st citrongula fjärilar samt en myrstack med massor med kryllarnde myror hittade vi på väg hem från parken...och fåglarna, ja de är här och snor våra grillkorvar.


Vår, vår ..vår, vår ... härligt med sol och vackert väder! ... jag tog ut kaffekoppen, en numerologibok och tänkte sitta och ta livet med ro en stund... mm, trodde jag va! ... Ludwig kan inte låta bli att smita den lurifaxen..så inget läsande, bara springande och kallt kaffe! :) De va den vårdagen med friska barn! :)



Av Lowa - 6 april 2009 13:03

Igår bestämde Nicke och jag att trotsa vädret och grilla lite korv..ja, vi hade ju lovat barnen, som de så vackert heter.... igentligen var det nog så att mamma själv mest ville ha lite grillat. Simon verkar inte så överförtjust i vår fantastiska idé men glatt åt han upp sin korv. Det behövs inte så mycket för att de skall vara lite mysigt här hemma också.. en grill, glatt humör och äta ute på terassen är väl mys i allafall.

Av Lowa - 6 april 2009 06:47

Nu är det nya modet att föräldrarna tatuerar in barnens namn... mest är det tydligen män som gör det. Själv har jag en väninna som också tatuerat in barnens namn på underarmen...hon har gjort det för kanske 2 år sedan ..hon är ju riktigt trendig. Ja, inte vågar ju någon tatuera in sin gubbes namn..inte så lätt att radera om man känner för att byta.

Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards