Alla inlägg den 5 april 2009

Av Lowa - 5 april 2009 18:33

Idag fyller "lilla" Katja 17 år... helt otroligt vad tiden går och fasters minsting har nu blivit stor. Vi blev bjudna på härlig lasagne, god sallad och naturligtvis en stor fin tårta till efterrätt.


Det diskuterades naturligtvis lite ditt och datt..naturligtvis om glasbiten som hittats i en pirkka köttpirog som är köpt på Åland. Va fan, håll er borta från maten idioter! ... alltså jag menar de idioter som sätter glasbitar i mat är ju så sjuka som vill andra illa..tänk på att de kan vara ett litet barn som blir skadat!!! Hur många gånger har inte jag gett köttpirog som snabb lunch till mina små löss. De här gör mig riktigt förbannad!


Vi skrattade som vanligt och trackade lite min storebjörn bror som jobbar på sjön.... eftersom en zigenare en gång frågat om han hör till dem.. alltså om han också är zigenare. fniss... och att de ofta i gränskontrollerna mellan länderna stoppar denne nallebjörn. Det ena leder till det andra och då berättades det om när pappa våran var i helsingfors på en leveranalys, eftersom han hade en tumör i levern. Två sängar i från låg en zigenare med dropp och rätt dålig, och hans anhöriga kom och hälsade på...ja, ni vet så där 20 stycken samtidigt...och så tömde de plötsligt hela läskautomaten på sprite... för .. de behövde blandvatten till koskenkorva flaskan som skulle drickas av den leversjuke zigenaren. .. ibland undrar man..ville de bli av med denne stackare .... eller göra honom lycklig ???? ..de sista dagarna i livet... hmmm, alla tänker vi olika..suck!


En genomgång över finanskrisen hör ju till allas samtalsämne nuförtiden. Tydligen spås det att vi alla kommer att inom sex månader känna många arbetslösa personer. Det är ju tragiskt, men tyvärr!


Ingen närmare analys över broders framfart med nummerplåtar hann vi med för Ludwig ville PEM å Pärla skulle MÄÄ.

Av Lowa - 5 april 2009 08:15

Igår var Glen, Anu, Tobbe och Oliva på besök...vi gjorde ett tappert försök att sitta ute i vårsolen (som gömt sig) för att äta lite glassbilsglass ..ni vet världens bästa turskisk peber glass..mmm..(kanske jag måste springa ner till frysen och smussla i mig en så här på morgonkvisten). Nåja, uteförsöket..lyckades inte... Glen och jag tunna ur..vi höll på och frös ihjäl! Så, gänget gick in medan vi pinade barnen att springa av sig. Tyvärr lyckades inte Anu och Nicke att få oss ispinnar (Glen och jag) att springa runt gården på samma sätt sååå vi satt inne...tills jag kom på den briljanta idén att gå ut och gå.


Anu och jag traskade runt stan en stund, Nicke tvättade bilarna, barnen lekte, Frida var med polarna på stan.


Ja, ni får ju inte missa att jag gjorde premiär på hemlagad pizza...börjar bli lite av en husmor (ööh) .. Den blev verkligen super så nu slipper Ikram oss.. ja ibland i allafall. Gustav for iväg till Kulturhuset för att vara lite kulturell med Neo. Frida sov över hos en polare och Simon sov över här med Elias.

Av Lowa - 5 april 2009 08:12

Här vaknar vi, för tidigt tycker mamma...men vadåå.. trodde hon att vi kommit till världen för att morsan skall få sova...nej,nej ... vi är här för att lära oss så att vi en dag kan lära någon annan.

Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards