Alla inlägg den 2 april 2009

Av Lowa - 2 april 2009 09:24

Ja, men nu börjar ni vakna lite Mariehamn! Det var på tiden tycker jag.. det har nu alltså blivit bestämt att man skall få hemvårdsstöd tills barnet är 4 år. Bra va! Då kan åtminstonde jag ha barnflicka så länge, eftersom tyvärr klarar jag inte av att vara hemma på heltid. Lilla Pärla kan alltså gå på parken i 2 hela år... och Ludwig kan gå i parken tills han är 5, dessutom har vi någon hemma här när Gustav traskar från skolan så vi slipper även eftis.

Perfekt, ... ja, om vi får en bra barnflicka förståss!


Annars är jag faktiskt själv lite skeptisk över den här höjningen till barnen är 4 år..eftersom mamman/pappan inte enligt lag är berättigade detta, ensamstående föräldrar ändå inte kan ha hemma sina barn så länge, och man får alltså inte någon pension under denna tid. Nåja, man vinner nog på att ha barnen hemma men detta förutsätter att familjen har någon som kan vara hemma och vårda barnen. Höjningen av hemvårdsstödet är därimot inte alls en dum idé men själv tror jag inte heller att detta hjälper.

Av Lowa - 2 april 2009 09:09

Den här muggen är den enda vi har kvar, jag har haft flera stycken, massor .. den här muggen är nog mera än 17 år gammal och jag vill ha fler. Hur skall vi lyckas med det måntro? Den här muggen kan jag bara inte kasta, även fast skrocken säger att man skall göra sig av med gammalt jams. Jag vet det... men, jag hoppas ju! .. speciellt alla gånger jag ser den här favoritmuggen i skåpet så funderar jag hur jag skall lyckas få tag i flera. Den är gjord av Sia Collection så kanske de tillverkar den igen... eftersom dessa färger nu är populära åter. .. annars får väl mina mumin muggar duga ett tag till.

Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards