Alla inlägg den 26 april 2009

Av Lowa - 26 april 2009 22:05

Idag fick jag låna en bok som handlar om energitjuvar i familjen, i relationen och på jobbet. Den är skriven av Ingalill Roos. Denna bok skall nu lära mig att sätta stopp för dessa energitjuvar som slukar energi av mig. Jag behöver inte någon sådan människa nära just nu eftersom all min överlopps energi måste gå till min familj samt till mig själv. :)


Vi får välan se nu då vad jag lär mig... kanske jag är helkaxig om någon vecka... och maby.. att jag då rensat ut heeela min bekantskapskrets. :) Nåja, det hör nog lite till att jag hänger med folk som har någon sorts psykisk diagnos... antagligen är man välan värst själv ! Tycker det är så intressant att sätta mig in i deras märkvärdiga liv, kanske även deras tragiska liv, förstå andras tankar, värderingar och deras sätt att fördela sin energi. Alla människor är individer som har en bra och en dålig sida. Endel människor kanske behöver min hjälp och alla är människor kan på ett eller annat sätt  lära mig något. Alla människor som dras till mig anser jag att ar kommit för att jag skall få nya värderingar.. och det är väl ganska fint om man tänker efter!


Men hallo.. alla mina vänner har inte någon diagnos.... utan de är även mina vänner för att jag tycker om dem som de är. :) ... men tillbaka till boken.. nu skall jag lära mig att säga NEJ! ..så enkelt va de? (urk)

Av Lowa - 26 april 2009 21:59

Kan inte låta bli att fnissa ... tycker ni inte att han lyckats bra här Hubbe ... märks att han inte tar så mycket stress och är van med småpiltar..

Av Lowa - 26 april 2009 21:49

Ja, men ljuvligt! Nicke och Hubbe for och fixade med en båt efter fotbollen.. och trodde aldrig de skulle bli middag. Tack och lov dök de in efter mycket om och men och vi började grilla korv och lite kött... gänget åt här och mums vad gott de kan vara med lite kokt potatis till grillat.


Hubbe hade som vanligt lite märkliga funderingar... en var bla att han tycker att vi skall fara på husvagnssemester... jonäää! Va fanders, de orkar jag verkligen inte med. De blir väl kallt och bedrövligt! Trångt och fuktigt? .. eller .. har jag förutfattade meningar? Okej, till Hawaii om ni truuugar så kanske jag går med på de. :)


Diskuterade alltså lite ditt och datt.... semesteranläggningar, sommarland i skara osv.. nåja, Monica .. nästa gång du är ensam så skall du också bli bjuden på grillmiddag.. :)

Av Lowa - 26 april 2009 21:46

Elias är verkligen våran fottiskille... 5-6 mål gjorde han idag och en nickning. Det var duktigt de tycker jag!

Av Lowa - 26 april 2009 21:37

Det är inte lätt att vara liten, nehe.. inte får man sparka fotboll, fast alla andra gör det.. och varför kan bara inte jag få sparka lite med den där bollen som alla springer efter...


Här har vi 2 bröder, tycker ni vi liknar?


Ludwig har i allafall lärt sig något nytt idag.. det är att stampa på tomma triptetror..ni förstår väl vad som är roligt med det.. ? .. Japp, de smäller lite granna!

Av Lowa - 26 april 2009 21:28

De här små lössen hade vi med oss på fottis idag.... de var dock inte så intresserade av fotbollmatchen utan de lekte en sväng i lekparken. Eric var  med oss till kalaset och plötsligt började han fråga många gånger:


- Lotta ..vem har lagat tårtan=?

- mmm.. Anu tror jag ..svarade jag

- men .. LOTTA ...vem är de som har lagat tårtan?

- men ..de e ju Anu ..svarade jag igen( och tänkte att de var ett märkligt tjatande om att få veta vem som lagat den här tårtan)

- Lotta..vem var de som har lagat tårtan..

- ja, men herregud Eric ..de e ju Anu..

- men ... vem e de då`?  säger Eric

- de e den där tjejen..och så visade jag Eric.


jaha..va bra.. då skall jag gå och tacka henne för tårtan! .. så traskar Eric fram till Anu och tar henne i handen och tackar för tårtan.


Gulle vännen, de var väl en väluppfostrad ung man. .. och jag... har ett och annat att lära mig. :)

Av Lowa - 26 april 2009 21:19

Väckning tidigt som vanligt :) .. Elias och Nicke for till hammarland för att spela fottis, och vi andra slöfockar for till turneringen lite senare. Fotograferade en hel del härliga bilder från fotbollen och sedan gav vi oss iväg till Robin och Glenns kalas. Mumsigt med tårta ...........tyvärr var den ej laktosfri och jag ser nu ut som om en till liten smula skulle vara på väg. Var inte oroliga..de blir inte flera barn.. så nr 6 är inte på väg alltså :)

Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards