Alla inlägg den 1 april 2009

Av Lowa - 1 april 2009 18:55

Här står Solveig och styr upp alla fåglar :) ... De klarar hon utmärkt medan fotografen (jag) springer allt vad jag orkar iväg..

Av Lowa - 1 april 2009 16:42

Vackra, långsamma eller snarare..väldigt sääävliga svanar hittade vi idag på vår "mata fåglarna" runda. Tänk, barnen bara älskar att fara och mata de här djuren och oj då, i misstag plaska lite i vattenbrynet. :)

Av Lowa - 1 april 2009 16:35

Nu är dom matade, de vackra fåglarna på lilla holmen... men fruktansvärt vad kallt det var där idag. Det blåste något så förskräckligt.. och här på bilden ser ni grabbarna livrädda för svanarna (som inte syns) .. ja, ja.. de är nog så.. det är jag som är mest rädd för svanarna. De var dock väldigt långsamma idag, fräste inte och var väldigt vackra. Ni skall få se en bild på de med.. :)

Av Lowa - 1 april 2009 16:20

Mamma..heter det a ananas, eller an ananas... och jag min korkhjärna svarar naturligtvis an ananas.. men självklart heter de ju pineapple.


men.. nu kommer vi till de roligaste.. jag har ju själv lurat Nicke.. ja, att oljan var slut igen och hur i himmelen hade han lyckats med detta igen.. låssades vara rosenrasande. Han var helt enkelt lost, och förstod ingenting, för vi hade ju just fyllt på... han frågade flera gånger.. har du skruvat av locket på tanken för att kolla att detta stämmer... Ja, ja .. de har jag gjort.. och sen när han trodde mig.. aprillll , aaaprillll...


Frida och jag satte vid frukostbordet och jag satte och läste tidningen när jag upptäcker att det är den 1:a april...Naturligtvis tycker jag att det är dags att luras lite med henne.. och helt skräckslaget tittar ut och skriker..va i himmelen är de där..? Är de en björn eller vad är det? Sååå.. stumpan gick också på mina hyss. Elias blev sur för först lurades Frida att han var försenad till skolan och sedan lurade jag med att cykeln var stulen...stackarn, de var sämsta dagen i hans liv...för sen i allt elände missade han bussen. Tack och lov då att jag skulle på ett möte och träffa nya chefen på jobbet, så han hade turen att få åka till skolan i allafall.


Gustav fick också en känga av älgen som stod ute på parkeringsplatsen, och han tyckte inte heller de va skoj att bli lurad. :) ... han försöker i sin tur lura Ludwig, men de e väl ändå lite fusk... eller hur ? :)

Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards