Alla inlägg den 19 april 2009

Av Lowa - 19 april 2009 21:32

Jag tror det är bäst att äta riktig grädde, vanlig mjölk, vanligt smör, ordentligt socker.. ja, helt enkelt inga krusiduller. Tänk efter, vill ni verkligen att ungarna skall dricka fun light saft när aspartamet kan döda en hel myrstack, att barnen skall äta smakförstärkelse (E621) när de kan bli hyperaktiva, få hjärtklappningar, svettningar mm? Jag har blivit manisk, japp... på att kontrollera allt jag köper... vill inte ha de här skräpet i vår mat! Nix, men visst händer det lite nu och då att det kommer en blandkrydda ..som tex aromat eller grill och allkrydda i maten..eller att det slinker in lite buljong som innehåller den här smörjan.


Det sägs i tidningen Norra Skåne att man skall undvika alla lightprodukter, glutamater ..främst då E621 och att man skall passa sig när det står att produkten innehåller näringsjäst eller jästextrakt. Ta hellre hårda ostar än mjuka (fanders, jag som gillar mjuka, gräddiga) Ta och kasta färdiga såser, soppor och krämer. Gör dem själv! ( Hur skall vi finansiera det här heltidsarbetet ..fan, vi måste lära oss kocka på riktigt?) ..dessutom skall man undvika salladskryddor och grill och allkrydda eftersom de nästan alltid innehåller den där glutamaten. Köp alltså så lite färdiga produkter som möjligt som inte innehåller en massa konserveringsmedel.


Jag är ingen expert, men tror dock att de naturliga råvarorna skall användas i allra första hand och att alla färgämnen och glutamater måste dissas så fort som möjligt!

Av Lowa - 19 april 2009 19:15

Tankens kraft är enorm ...Nu har jag fått nys om ett nytt sätt att göra sig frisk... ja, eller tänka sig frisk!  Det gäller att knacka sig själv på sina akupunkturpunkter och för att nå ett resultat måste du tänka och säga en ramsa som hjälper dig att ändra ditt tankesätt. Då gör man alltså så här:


Du skall prata högt och säga följande ramsa.. (låt oss säga att du har ont i nacken) och du, du skall knacka på kroppen samtidigt.


1. Börja med att knacka 3 gånger på den så kallade karate punkten på handens utsida och upprepa mantrat.


Jag har värk i ..... men jag älskar och accepterar mig som jag är.


2. Knacka 3 gånger på hjässan och upprepa mantrat ... jag har värk ..


3. Vid ögonbrynen 3 gånger och upprepa mantrat...


4. På kindbenet 3 gånger och upprepa mantrat..


5. Under näsan 3 gånger och upprepa mantrat..


6. På hakan  gånger och upprepa mantrat...


7. Under nyckelbenet 3 gånger och upprepa mantrat...


8. Under armen 3 gånger och upprepa mantrat...


Så här håller man på och sedan skall du alltså bli frisk. Jag är lite fundersam över denna metod men som jag alltid brukar säga.... blir folk friska av detta så varför inte försöka om man själv är sjuk?






Av Lowa - 19 april 2009 18:50

mm.. ja ni tror säkert att vi snart har ett safari och barnträdgård i ett här hemma... ja, jag vet...vi skulle inte ha flera djur. Fridas pappa lurar dem på oss med jämna mellanrum...först en hund (till mormor), sen 2 kaniner, hamster och nu fiskar. Tur att vi inte har en papegoja och kanariefåglar. Det skulle inte heller varit en omöjlighet nämligen. Nåja, att sätta ihop detta akvarium var ett totalkaos .."organiserat kaos"! Nicke härjade med mig att jag skulle hämta vatten 26 grader till akvariet och kastade i vattnet i akvariet när han kommer skrikandes att stenarna först ... Nå, nu är de här de där fiskarna.... och nu är det bara att hoppas på att dessa små varelser klarar av den här familjen.

Av Lowa - 19 april 2009 18:42

Ludwig har smitit ut i bara blöja och jumper...mmm.. sedan fick jag jaga herremannen under hoppmattan, runt hoppmattan... så, ni grannar som undrar vad jag fått för fel som springer runt runt... ni kanske förstår nu..? Har inte blivit gaaalen, ... nej, nej ... det är bara Ludde som luuurar oss lite. :)

Av Lowa - 19 april 2009 15:12

Här har vi lilla Olivia... eller igentligen är hon en ganska stor flicka och ett lejon. Ja, ni vet ..de här med stjärntecken är ju viktigt. :)


Olivia är i allafall pappa Glen lik tycker jag...eller, va säger ni?

Av Lowa - 19 april 2009 14:54

Idag har jag tvätta kojans alla fönster...duktig eller hur.. och det roliga är att den här Enjo produkten som jag fick låna av Anu är heeelt fantastisk. Otroligt, bara spruta lite vatten på fönstrena och sedan vira runt lite med trasan och skrapa. Allt är borta, jag har skinande fönster hurrraaa! ... och då skall ni veta att de var väldigt smutsiga tidigare. Ja, lilla Ludde har inte alltid så rena händer när han bankar på rutorna. Nix, men som sagt helt fantastiskt rena fönster med lite vatten och en trasa. Den här funderingen måste jag nog spara lite pengar till...rätt dyr men definitift värd stålarna. Dessutom finns det ett superlångt skaft till så att man slipper högt upp.

Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards