Alla inlägg den 12 april 2009

Av Lowa - 12 april 2009 23:13

Gustav kom med en lite knepig grej i kväll..


Gustav: Mamma... vad skall jag heta när jag blir stor?

Mamma: Vad menar du ... du heter ju Gustav..

Gustav: men MAMMAAAA... jag vill ju heta STEN när jag blir stor.


Vad skall man svara på de häääär?

Av Lowa - 12 april 2009 18:20

Vildsvinen har fått ungar..13 stycken tror jag att det var.. vi begav oss efter mycket om och men till Eckerö för att hälsa på Kathrin och Steve. Tala om temat djurens dag :) ! Vi möttes av en bamse stor svarthårig hund, som slickade med sin stora tunga över heela Pärlas ansikte, lekte fånga bollen med Gustav och satt och ville vakta korvarna... eller norpade korvarna som Gustav tappade. :) Bushund där!


Vi gick en liten promenad för att träffa ankorna, tupparna och hönorna... sitta lite i en traktor, titta lite på ett uppstoppat vildsvin och en kronhjort och sedan ut i naturen för att se på de mera levande varelserna. Strutsarna matades, vildsvinen beundrades, kronhjortarna och dovhjortarna sprang hastigt iväg .. vi såg väl rumpan av dem och naturligtvis kunde vi se deras ståtliga hållning på långt håll. Gustav var väldigt intresserad av väderkvarnen och Ludwig tog sig en egen promenadrunda mot stora vägen. Önskar fortfarande att jag hade haft videokameran med mig för att se Nickes världsrekord i löpning.. (småler lite .. )

Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards