Alla inlägg den 10 mars 2009

Av Lowa - 10 mars 2009 23:15

Det här är min favorit lampa. Tyvärr ser man inte på bilden här att lampan ser lite rostig och gammaldags ut. Den här har jag köpt för flera år sedan och tydligen var den gjord av någon i sverige. Tyvärr är den inte jordad och säker, men bara inte barnen är vid den så har jag haft den "on".

Av Lowa - 10 mars 2009 21:36

Har ni sett på denna söta tjej.... detta är Anna, min systers dotter och en riktig glad prick. Hon har alltid varit det, skrattat så fort man har sett henne. Ja, ja.. det kan ju hända att hon skrattat åt sin moster också lite granna... eftersom jag säkert alltid varit lite gammalmodig.


Anna har dock alltid haft förståndet att göra allt det jag skulle ha gjort när jag var yngre, ja.. för gammal, de är jag ju inte än. Hon har varit utbyteselev i USA, studerat spanska och engelska, utbildat sig till lärare, rest lite hit och dit och det kan jag säga..de här är en stark tjej.. men, man är ju inte lejon på skoj skull. Det roliga i den här kråksången är också att hon fyller år på samma dag som min dotter Frida.


Jag har varit barnvakt en hel del åt Anna när hon var liten...eller snarare tvingade jag väl min syster att ta emot mig på helgerna för att jag skulle få vara med dem. Jag ville alltid ha många syskon... t om gick jag till grannarna och berättade att jag skulle få flera syskon men drömmen stupade rätt fort när folk började gratulera mamma till nytillskottet. Mmm, så inget småsyskon åt mig inte.. fick nöja mig med mina syskonbarn..en hel skara på ca 10 stycken.


I dagsläget har jag ju själv 5 barn... det återstår bara att se... hur många underbara barnbarn som jag kommer att få äran att lära känna. Det får dock gärna dröja några år tills högen med barnbarn dyker upp.

Av Lowa - 10 mars 2009 19:27

Det är inte så ofta som barnen passar i svart... men det gör våran Elias. Det är så vackert till hans rödaktiga hår tycker jag.

Av Lowa - 10 mars 2009 19:14

Hoppas att denna snö håller i sig i några dagar i allafall. Här är Elias på väg till skolan med full mundering. Massor, massor .. ja, massor med snö hittade vi ute när vi vaknade. Man skulle tro att vintern är slut snart men icke sa Nicke. Elias har idag varit till tandläkaren och fixat ett hål. Hm, nu är det andra bullar i detta hus. Får sitta med barnen när de borstar tänderna..! En tandläkare sa faktiskt att barn inte kan borsta tänderna ordentligt före de är 12 år. Ho,ho .. de tycker jag verkar lite länge att borsta ungarnas tänder... tycker inte ni också det?

Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards