Alla inlägg den 18 mars 2009

Av Lowa - 18 mars 2009 22:04

I kväll har jag varit över och firat Monica som fyller år idag. Det är verkligt intressant för de flesta av mina vänner är födda den 18:de... så någon sorts dragningskraft har de här typerna :).. bl a svärmor, Tici ( som är här på bilden), Steve, syrran, Stina, Martina, min dotter Frida.. o s v.


Vi drack lite vin hos Monica och hade en riktigt trevlig stund med husmors gänget, Sofi och Susie.


Monica är nu en nummer  9:a enligt numerologin  och det är alla som är födda den 18:de vilken månad som helst och här följer hennes nummer redovisning:


9 - Andlighet och tillbakablick.
En sann ledare, men för att undvika onödiga missöden, som lätt kan uppstå i brådskan, bör du se över din planering två gånger innan du börjar med något. Engagerad i andra och omtänksam.

Kan känna sig missförstådd och oälskad. Ser hela tiden tillbaka på sig själv, och på följden av ett handlande. Det mest andliga talet. Lång erfarenhet, och kanske många tidigare liv. Retroperspektiv.

Nio regeras av Mars och har därmed stark energi, kraft och nästan krigisk styrka, när det är något som talet brinner för. Kan haka upp sej på bagateller, men är ändå medveten om sin roll i helheten. Kan vara en hamtsrare, men också av erfarenheter

Av Lowa - 18 mars 2009 21:49

Här har ni ett av mina gudbarn, Theo.. och Sara är jag väl också lite gudmor åt, eller va skall vi nu säga Tici... för man måste ju va rättvis? :)


Gudbarn, ja.. man har ju faktiskt en uppgift att vara gudmor. Jag är en förskräckligt kass gudmor.. inte kommer jag ihåg födelsedagar, inte tar jag med barnen bara för att göra något skoj med gudmor... och, inte lär jag dem min kristna tro. Ibland är jag väl själv lite tvekande till min kristna tro.. och vad skall jag lära dem.. allt jag kan om spågummor, tarotkort, astrologi och numerologi ? (heh)


Jag vet inte, jag har valt gudföräldrar till mina barn. Kanske inte alltid de bästa gudföräldrarna, men vad jag tycker att är det viktiga är att barnen vet att de alltid kan fara till sina gudföräldrar och att man själv får stöd i uppfostrande av barnet. Frågor, bollande av idér och en hand när det verkligen behövs.. det är viktigt tycker jag.


Snart är det igen dags för oss att börja tänka på gudföräldrar till Pärla. Vi får väl se hur vi lyckas denna gång!

Av Lowa - 18 mars 2009 21:36

Idag har vi haft ett ljuvligt vårväder, ja.. med plask och sånt! Barnen var väl lite halvgriniga när de tvingades ut men tänk vad skoj de har haft, och det bästa av allt... illröda vackra kinder har vi möts av heela kvällen. Det är ett friskt tecken tycker jag!


Vi fick t om besök av Tici, Theo & Sara så naturligtvis fick vi ju bulla upp lite extra, njöt av solen och bara pratade en massa strunt... tänk på det.. snart e ni blekfisar, alla ni som sitter inne och ugglar.



Av Lowa - 18 mars 2009 18:07

Ja, det kan man väl säga.... ni tjejer vet nog vad jag talar om....mm, just det.. att slänga sina bästa, bekvämaste skor.

Frida har nu fått fina nya skor av sin pappa men han krävde då att de gamla, slitna, söndriga, förskräckligt hemska skorna skulle slängas.

Frida har gått med dem till soptunnan ... men inte riktigt klarat av att göra sig ovän med skorna..så de lämnades till sitt öde.. ovanpå soptunnan istället. Vi tackar härmed skorna för ett gott samarbete och hoppas på att sopgubben kanske glömmer dom ..öhh.. eller?

Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards