Alla inlägg den 22 mars 2009

Av Lowa - 22 mars 2009 21:28

Killarna sitter här rätt koncentrerade, eller hur? De spelar playstation och har skojigt tillsammans. I vanliga fall brukar jag tycka att de inte skall spela så jätte mycket data och playstation spel när de har kompisar.. men du, det är ju faktiskt dagens melodi... frågan är då.. är det så socialt? Nää.. kanske inte va... men, har man varit ute flera timmar och lekt i det vackra vädret så kanske jag inte kan stoppa en liten stund i spelandets tecken.


Ja, jag vet.. jag vill också att de skall vara som förr. Varför leker inte barnen ute på gårdarna mera, varför pallar inte våra ungar äppel från grannens gård, sticker till kyrkogården och berättar spökhistorier, busringer, bygger kojor, spelar brännboll, dunk och har spontana fottis matcher? Vart har allt de tagit vägen? Varför måste alla aktiviteter vara organiserade av en förening och varför måste föräldrarna vara så aktiva i barnens fotbollsträningar. Missförstå mig inte nu... det är klart att jag också vill vara en aktiv förälder.. men börjar bli trött på att folk bara tar förgivet att jag skall stå och sälja korv, stå i en kiosk och sälja kaffe, vara med på klassträffar osv. Det här går säkert bra när man har 1 barn eller inget jobb... men som heltidsarbetande förälder till 5 är det svårt att få tiden att räcka till. Inte har mina föräldrar hängt med till Vikingahallen på varje träning, sålt något för föreningens intresse... inte undra på att så många blir utbrända!



Av Lowa - 22 mars 2009 11:56

Se, så här levde man förr... party, party och party.. nu har jag också party. men på ett annat sätt. Kaffe, bullar och picknick är mitt party i dagens läge.. och inte är det så dumt de heller. :)


... men visst ser jag ... att de här bullarna kanske satt sina små spår...ah, ..men så har jag ju blivit ca 8 år äldre och förhoppningsvis klokare, vem vet?

Av Lowa - 22 mars 2009 09:17

Frida och jag skulle ha en mamma- Frida dag i Stockholm igår... för att lyckas med detta hade vi även mommi med för att ta hand om Pärla. Jag körde till Tekniska högskolan, gud..va duktig jag är. Första gången! Med oss på äventyret var Fridas styvmamma Sarah Sandberg. Hon hade aldrig varit till Stockholm, och det märktes..stackarn hade högklackat på sig så hon hade väldigt ont i sina fötter när dagen var slut.


Nåja, vi var till butiken Vattumannen och jag fick mina hockus pockus spådomskort och Frida hade fått pengar av sin pappa så han köpte en hel del kläder. Det var jätte bra för hon hade verkligen kris på kläder. Frida är i åldern då man tror man kan leva på coca cola och vänner. Hm...!


Köpte bilen full med mat, blöjor .. ja, allt som vanligt. Hela bilen var full med matvaror till familjen, så att vi hade problem att få in Pärla och hennes bilstol. Ja..då är det fullt med mat! Billigt, billigt som vanligt...! Förstår inte alls mera att jag någonsinn har handlat på den här kobben.. va skall jag kalla kobben våran.. kanske rånarnas arkepelago.


Nu är jag helt slut, måste städa kojan, försöka få ut barnen och bara ha en skön söndag.

Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards